Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej, sen ungefär 6-7 månader tillbaka har jag haft problem med mitt grafik kort som är en nvdia geforce 7900gtx.

När jag använder program/spel i full skärm så uppför sig grafiken konstigt. Det kommer konstiga sträck och färger som blinkar.

Jag har provat med olika skärmar och jag har provat med att uppdatera drivrutiner till grafik kortet, men problemen återstår.

Vad kan felet vara? :rolleyes:

Tack på förhand!

/Base 10

Annons
Posted
Har du kollat temperaturen på GPUn?

Har jag inte chassit öppet så stängs den av efter 30 minuter eller så.

Posted (edited)
Har jag inte chassit öppet så stängs den av efter 30 minuter eller så.

Kolla tempen med detta: http://www.techpowerup.com/downloads/1333/...U-Z_v0.3.2.html

Ligger det för högt i temp så behöver du fixa bättre kylning. Kolla om det är bra luftflöde genom lådan, så att det inte är breda kablar som bromsar upp det - eller om du har ställt in fläktarna på för lågt varv. Sitter det en fläkt på grafikkortet, så kan det vara en massa damm som har fastnat på den - och annars på kylflänsen, så titta efter sådant också...

Edited by Claes
Posted
Kolla tempen med detta: http://www.techpowerup.com/downloads/1333/...U-Z_v0.3.2.html

Ligger det för högt i temp så behöver du fixa bättre kylning. Kolla om det är bra luftflöde genom lådan, så att det inte är breda kablar som bromsar upp det - eller om du har ställt in fläktarna på för lågt varv. Sitter det en fläkt på grafikkortet, så kan det vara en massa damm som har fastnat på den - och annars på kylflänsen, så titta efter sådant också...

Svårt att komma åt fläkten, tror jag får sno morsans sminkgrejer... Någon liten borste eller så, kan inte minnas att jag har dammat av den. Tack för tippset.