Jump to content
Annons

Avox DUO


Niiles

Recommended Posts

Hade lite frågor angående Avox Duo pluginen.

Nu sitter jag och testar pluginen. Kör ju mycket rapp på mina inspelningar och tänkte spara lite tid genom att köra duo på kanalen istället för att lägga två mono och panorera.

Men testade spela in lite vocals på mono då funkade inte DUO att panorera. men om jag lägger vocals på en stereo då funkade det plötsligt att panorera.

Gör det alltså nån skillnad? Lärt mig att inte spela in på stereo. Gör det alltså nån skillnad om man lägger stereo eller mono? står inget om det i manualen.

Hoppas ni förstår mitt problem, är sjuk och vimsig idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hade lite frågor angående Avox Duo pluginen.

Nu sitter jag och testar pluginen. Kör ju mycket rapp på mina inspelningar och tänkte spara lite tid genom att köra duo på kanalen istället för att lägga två mono och panorera.

Men testade spela in lite vocals på mono då funkade inte DUO att panorera. men om jag lägger vocals på en stereo då funkade det plötsligt att panorera.

Gör det alltså nån skillnad? Lärt mig att inte spela in på stereo. Gör det alltså nån skillnad om man lägger stereo eller mono? står inget om det i manualen.

Hoppas ni förstår mitt problem, är sjuk och vimsig idag.

Låter som att du försöker lägga en stereoeffekt på ett monospår i mina öron.

Bussa monospåret till en stereobuss och lägg effekten där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som att du försöker lägga en stereoeffekt på ett monospår i mina öron.

Bussa monospåret till en stereobuss och lägg effekten där.

Okej tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...