Jump to content
Annons

Finns det riktigt bra CP80 samplingar?


axeman

Recommended Posts

Jag har alltid varit lite småkär i ljudet av ett CP80-piano, men tycker att de syntar och samplingar jag har stött på som ska "fejka" ett CP80 aldrig har kommit i närheten. Jag vet av erfarenhet att t ex ett multisamplat Wurlitzer ofta låter Kalle Anka (även om det finns ett par bra) medan äkta vara har ett fantastiskt ljud. Är det samma sak med CP80 funderar jag då? Finns det någon som har släppt ett multisamplat CP80 som i alla fall gör orginalet rättvisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har alltid varit lite småkär i ljudet av ett CP80-piano, men tycker att de syntar och samplingar jag har stött på som ska "fejka" ett CP80 aldrig har kommit i närheten. Jag vet av erfarenhet att t ex ett multisamplat Wurlitzer ofta låter Kalle Anka (även om det finns ett par bra) medan äkta vara har ett fantastiskt ljud. Är det samma sak med CP80 funderar jag då? Finns det någon som har släppt ett multisamplat CP80 som i alla fall gör orginalet rättvisa?

De e bättre att äga en , dock ej med midi , funderar 😏

ne men det finns en pianoplugg som har många CP80 ljud men kommer inte ihåg

kan de ha varit native:s electric piano , ja har annars ett mks 20 roland

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...