Jump to content
Annons

Latin någon?


brojd

Recommended Posts

Annons
Stinkey (oregistrerad)

Det finns ett Latinforum på Usenet. Jag kommer inte ihåg adressen men den kan du säkert Googla fram. Lår oss få vet hur det gick. Happy Hunting! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Googlat har jag gjort...länge och väl

testat en hel bunt "översättare" online, men ingen tar hela fraser utan bara enstaka ord.

och latinets grammatik och böjelser är ingenting jag vågar mig på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har googlat runt o kollat latin i ord och fraser.. ( är ingen expert på grammatik dock.)

Frasen: in search of.. ? in serach of..vadå? t.e.x in search of strength.. in search of Fire.. in search of beer 🙂

Uttaget ur sin innebörd hittar man olika separata ord men det blir ju flera hundra olika innebörder i den latinska meningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har googlat runt o kollat latin i ord och fraser.. ( är ingen expert på grammatik dock.)

Frasen: in search of.. ? in serach of..vadå? t.e.x in search of strength.. in search of Fire.. in search of beer 😉

Uttaget ur sin innebörd hittar man olika separata ord men det blir ju flera hundra olika innebörder i den latinska meningen.

Det är väl det som är tricket.

Tanken var att man skall kunna skriva i stort sett vad som helst efter "in search of" så länge det är ett substantiv. 🙂

Genom att översätta "fram och tillbaka" på http://www.translation-guide.com/free_onli...nglish&to=Latin så tycks något likvärdigt uttryck vara "in quaero", som översatt igen betyder "upon to seek". Får mig att tänka på "quest" som i äventyrsspel.

Har provat den sidan men den fungerar inte för mig av någon anledning...Gateway timeout...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...