Jump to content
Annons

artistpresentation


bubben

Recommended Posts

Hejsan! Jag har underen längre perdio skrivir musik och spelat med kompisar i band osv osv. För ca. 2 år sedan så bestämmde jag mig för att styra upp en demo där jag skrivit musiken själv. Demon blev helt okej (www.myspace.com/robinoman) men jag var inte alls duktig på att följa upp den, mitt intresse liksom falnade lite, sen drog jag iväg till Kamerun och var i borta i tre månader så detblev inte så mycket med det. Nu har jag därimot spelat in en ny 4 låtar lång demo som jag är väldigt nöjd med och vill lägga ner tid på att ölja upp och marknadsföra. Så här inför sommaren och festival säsongen känns det högst angeläget att få skicka ut demos och försöka få gigga, dock har jag blivit informerad om att en artistpresentation är väldigt viktig och att det bör fånga ens intresse, lite som en bra CV. Har ni någrapunkter som vi vet att man borde ha med, kanske till och med en beprövad mall. Det kanske finns någon bandbokare somvet exakt vad han gillar att höra? Dela jätte gärna med er!

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriv nåt KUL och FYNDIGT när du skickar till festivaler tycker jag. Inget jävla tråk. Bandet Niccokick skickade en bokstav från deras bandnamn i ett brev i månaden, så efter 9 månader hade Emmabodafestivalen hela bandnamnet och bokade dem direkt. Har iaf för mig att det var en bokstav i månaden. Sån grej är ju jäkligt coolt. Hitta på nåt klurigt som fångar deras intresse. Skicka ett skrikigt rosa och lila paket med din skiva på en dunkudde i. De lär ju garanterat öppna det paketet först. Nu kanske du inte tycker att det passar din musik/stil och då får du tänka ut nåt bättre själv men grejen är att jag tror att de skulle kolla in dig lite extra om du gjorde nåt sånt än om du bara skrev på ett papper att du heter Robin Oman och du spelar Pop/Soul och du vill spela på festivalen.

Bara en tanke.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...