Opus99 Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 (redigerat) Visst är det svårt att skilja bra musik från bra inspelning? 😆 Jag fick själv rensa bort ett par av mina älsklingar. Men i fallen med Mutt Lange o. dylika. så känner jag att ... det här är ju ingen inspelning, ingen upptagning, det här är ju "produktion"; det är kanske 10-15% av det som hörs som kommer från inspelning. Även om det låter bra om man gillar slickt, som jag .. Redigerat 22 januari 2009 av Opus99 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 alla Beatles-plattor. Du skojar? 😆 Dark side of the moon med Pink Floyd funkar men inte optimalt. Jag tycker det är för mycket gröt i många frek-partier. Diskanten kan låta vass även om det är en väldigt mjuk och varm högtalare.Passar dock bra i 80-tals högtalare med stor bas och mycket låda.^^ Ingen av de plattorna har något speciellt bra inspelningskvalité. Passar absolut inte in i den här situationen. De är dock något av de bästa i musikväg men inte i ljudkvalité. Jag tror han skojade. 🙂 Varför skulle jag göra det? Jag älskar deras sound. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perihelion Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Amarok - Mike Oldfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JouniL Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Trots att den är totalt sönderspelad tycker jag fortfarande att "Jazz på svenska" med Jan Johnsson och Georg Riedel låter tokbra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Sailing on the seasoch cheese med Primus låter rikigt brabra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Lite förslag från Helvetesgrisens heta hörna: KISS - Destroyer & Rock and Roll over Pink Floyd - Wish you were here Electric Boys - Funk-o-metal Carpet Ride Wildsvin - valfri platta Ministry - Psalm 69 Pantera - Far beyond driven Ac/Dc - Back in black Billy Cobham - Spectrum NiN - Pretty Hate Machine Johnny Cash - American History (osäker på titlen...) Led Zeppelin - IV White Zombie - Astro Creep JJ Cale - Troubadour Hellacopters - By the grace of God Ace Frehley - Ace Frehley Def leppard - Pyromania The Cult - Electric Thåström - Explodera mig 2000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrBluesman Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 (redigerat) Om man gillar 60-tals sound (vilket jag gör) så är Duffy's platta Rockferry värd att kolla in. Klassiskt brittiskt storstudio-sound. Väldigt analogt på nått sätt (liksom lite färgat och mjukt analogdistat). Låter verkligen snuskigt bra. Redigerat 22 januari 2009 av MrBluesman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 "Bra inspelat" kan betyda så mycket. När jag tänker på produktion med tryck i tänker jag spontant Ta-Dah [scissor Sisters, 2006]. Annars är det det mesta med Ezrin, Kramer och jävlar i det inte minst Micke B Tretow som gäller. Det tyckte i stora drag Hellpig också — i alla fall gällande de två förra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Caj Karlsson - "Rapport från Dårhuset", liite dist på sången men om man gillar det även för visa (som jag gör) så är ljudet underbart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uozon Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Biosphere - Microgravity Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 För övrigt: var inte "Dark Side ..." en av de första digitalt inspelade plattorna? Öh, den kom ut 2 mars 1973. Svar nej. Kan ha varit digitalt mastrad....kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linos Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Kolla dom här: Stonegard - Arrows Radiohead - Ok Computer Phoenix - Alphabetical Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnie Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 THE WALL - PINK FLOYD (förvånad att ingen har nämt den än) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnie Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 Lite förslag från Helvetesgrisens heta hörna: KISS - Destroyer & Rock and Roll over Pink Floyd - Wish you were here Electric Boys - Funk-o-metal Carpet Ride Wildsvin - valfri platta Ministry - Psalm 69 Pantera - Far beyond driven Ac/Dc - Back in black Billy Cobham - Spectrum NiN - Pretty Hate Machine Johnny Cash - American History (osäker på titlen...) Led Zeppelin - IV White Zombie - Astro Creep JJ Cale - Troubadour Hellacopters - By the grace of God Ace Frehley - Ace Frehley Def leppard - Pyromania The Cult - Electric Thåström - Explodera mig 2000 Tycker att E-Boys "Free Wheelin´" låter ett gäng bättre än "Funk o metal" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ozman Postat 22 januari 2009 Dela Postat 22 januari 2009 alla Beatles-plattor.Dark side of the moon med Pink Floyd, Metallicas svarta platta, det mesta med John Coltrane helst Acension.. finns tokmkt Skitslam and the Beatnikz - Blessing in disguise, riktigt bra platta jag mixat. 🙂 John Coltrane bör man lyssna på i vilket fall.. men jag tycker inte alla har så jävla bra ljud. det skulle vara Acension och Ballads då.. Inte att förglömma Interstellar Space. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.