Jump to content
Annons

Någon som kan fixa detta ljud i 3xosc ?


sok

Recommended Posts

Annons
Man kan alltid ratta fram det. 🙁

Håller med.

I den låten så är det mer rytmen som gör jobbet än soundet egentligen.

Du kan testa med reverb och ratta på reverben, men viktigaste av allt, equoliser. Det finns en plugg i FL Studio som heter "EQUO", en grafisk EQ. Ta upp den på en 303osc och ta en sågform på oscilatorn och sänk ljudet på de andra 2, sen lägg ut lite melodier på pianorollen. Experimentera med equon och testa sänka frekvenserna i mitten, så att det blir som ett "U" ungefär. Testa dig fram. Det är det som det handlar om. Förresten, jag uppskattar också läsa andra tekniker! Detta är allt som jag kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej så här gör man

Oscilatorerna ska vara

1 saw

1 pulse

1 squere

Sned ställ dom, lägg till detune. Möjligtvis att du får använda fler än 1 3xosc.

Har för mig att man lär sig att göra detta ljud i dansmusikskolan del 1 i tidningen, annars så kan du ratta till det med sylenth 1 med.

Testa även med en chours effekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej så här gör man

Oscilatorerna ska vara

1 saw

1 pulse

1 squere

Sned ställ dom, lägg till detune. Möjligtvis att du får använda fler än 1 3xosc.

Har för mig att man lär sig att göra detta ljud i dansmusikskolan del 1 i tidningen, annars så kan du ratta till det med sylenth 1 med.

Testa även med en chours effekt.

The master has spoken 😄

Redigerat av Emili01
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej så här gör man

Oscilatorerna ska vara

1 saw

1 pulse

1 squere

Sned ställ dom, lägg till detune. Möjligtvis att du får använda fler än 1 3xosc.

Har för mig att man lär sig att göra detta ljud i dansmusikskolan del 1 i tidningen, annars så kan du ratta till det med sylenth 1 med.

Testa även med en chours effekt.

The master has spoken 🙂

The masters of all synthnissar som finns i hela världen hehe 🙂 (viss ironi)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan jag undrar hur man får till det här ljudet. Melodin och bassline.

Länk

Tack i förhand.

jag fick till bas ljudet genom att klicka i knapparna som liknar ett liggande Z under osc1, osc2, osc3. Sen använda waveshaper som ger den digitala disten "saw", bassboost och soundgoodizer som ger ett fetare sound.

Melodin vet jag inte.. Det låter som nån typ av detune effekt. prova mixtra lite med de olika preseten under flanger

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...