Jump to content
Annons

Hur få tag på Cubase-demo


museo12 (oregistrerad)

Recommended Posts

museo12 (oregistrerad)

Söker med ljus och lyckta efter en Cubase-demo.

Såg ett ställe på nätet att ladda ner en, men verkade inte helt virusfri.

Någon som har något tips på Cubase 4-demo??

Kör nu en demo på Reason. Vill prova båda innan jag bestämmer mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
museo12 (oregistrerad)
cubase och reason är ju två helt olika typer av program.

vill du testa något som liknar cubase kan du testa tracktion eller reaper

Tack för svaren!

Som "nybörjare" hör man ofta "testa Cubase/Reason/FL och se vilket som passar dig.....

När du nu skriver att Reason och Cubase är två helt olika program.... Hur menar du då? Arbetssättet? Eller?

Nyfiken!

Ska i alla fall testa Sonar nu!

Hur skiljer sig Sonar mot Cubase?

Redigerat av museo12
Link to comment
Dela på andra sajter

Reason är ett rent midiprogram. Det består av synthar,samplers effekter mm som kan styras med midi.

Däremot går det inte att spela in ljud. Färdiga ljudfiler går att använda men då måste man ta omvägen genom att lägga in det i en sampler.

Cubase kan hantera både midi och audio. Däremot finns det sämre med inbyggda synthar även om några ingår.

Sen går det att koppla ihop reason och cubase med rewire för att få båda världarna men då blir det två program att skaffa.

Redigerat av ake
Link to comment
Dela på andra sajter

museo12 (oregistrerad)
Reason är ett rent midiprogram. Det består av synthar,samplers effekter mm som kan styras med midi.

Däremot går det inte att spela in ljud. Färdiga ljudfiler går att använda men då måste man ta omvägen genom att lägga in det i en sampler.

Cubase kan hantera både midi och audio. Däremot finns det sämre med inbyggda synthar även om några ingår.

Sen går det att koppla ihop reason och cubase med rewire för att få båda världarna men då blir det två program att skaffa.

Tack!

Då är jag med och det var det jag fruktade lite med Reason.

Gäller det även sång (dvs lägga in det i en sampler)?

Link to comment
Dela på andra sajter

museo12 (oregistrerad)
Reason är ett rent midiprogram. Det består av synthar,samplers effekter mm som kan styras med midi.

Däremot går det inte att spela in ljud. Färdiga ljudfiler går att använda men då måste man ta omvägen genom att lägga in det i en sampler.

Cubase kan hantera både midi och audio. Däremot finns det sämre med inbyggda synthar även om några ingår.

Hur mycket "inbyggda"synthar och andra instrument ingår egentligen i Cubase egentligen?

I Reason är det oändligt mycket känns det som.... kanske för mycket....

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Nu har jag den mindre versionen, cubase studio. De som ingår är inget att ha enligt mig. Vet att många andra också har den uppfattningen. De som ingår i Reason är av helt annan kaliber.

Link to comment
Dela på andra sajter

i cubase kan du använda vst-instrument.

det finns oändligt många fria att ladda ner och om inte det räcker kan man köpa andra också.

alltså synthar, samplers och effekter.

cubase har inga begränsningar. du kan spela in audio. jobba med video, midi.allt...

det är en proff-studio. där man kan jobba inom alla olika genrer.

reason är högst en proffs-lekstuga när man gör elektronisk musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
i cubase kan du använda vst-instrument.

det finns oändligt många fria att ladda ner och om inte det räcker kan man köpa andra också.

alltså synthar, samplers och effekter.

cubase har inga begränsningar. du kan spela in audio. jobba med video, midi.allt...

det är en proff-studio. där man kan jobba inom alla olika genrer.

reason är högst en proffs-lekstuga när man gör elektronisk musik.

Reason en kraftfull syntstudio.

Reason passar alla genres.

Reason är inte ett audioinspelningsprogram.

Reason kräver väldigt lite processorkraft, mycket ljud för lite CPU cykler.

Cubase är ingen synt, det är ett inspelningsprogram. Cubase kan inte patcha audio fritt och kan inte skicka signaler kors och tvärs ibland syntar och andra moduler, vilket Reason kan.

Cubase spelar däremot in audio och midi det är Cubase bra på.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

museo12 (oregistrerad)
i cubase kan du använda vst-instrument.

det finns oändligt många fria att ladda ner och om inte det räcker kan man köpa andra också.

alltså synthar, samplers och effekter.

cubase har inga begränsningar. du kan spela in audio. jobba med video, midi.allt...

det är en proff-studio. där man kan jobba inom alla olika genrer.

reason är högst en proffs-lekstuga när man gör elektronisk musik.

När det gäller vst-instrument, som man kan ladda ner gratis. Kan man få färdiga komp/harmonier (som kan styra hur de kompar också) också på gitarr, piano, synht, bas-slingor etc, som man kan styra med Midi-keyboard och som låter bra?

Som följdfråga - blir vilken version som man ska köpa för att bäst få användning för vst-instrument, som man kan ladda ner?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jissus!?.. Ska köpa en ny bil snart!? Har hittat en demo av Jeep Cherokee Hemi samt en Volvo V70... Har testat gratisversionen av jeep Cherokee i snart i 2 månader men hittar inte vart jag kan stoppa jycken nånstans? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jissus!?.. Ska köpa en ny bil snart!? Har hittat en demo av Jeep Cherokee Hemi samt en Volvo V70... Har testat gratisversionen av jeep Cherokee i snart i 2 månader men hittar inte vart jag kan stoppa jycken nånstans? 😄

Jag kör också testversionen av Jeep Cherokee. Den fungerar bra, förutom en liten bugg. Den brukar nämligen välta 2-3 gånger per dag. Men jag antar att du kan (över)leva med det... :rolleyes:😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Cubase 5 finns som demo

Jäpp: http://www.steinberg.net/en/products/music...ialversion.html

Det krävs dock att man har en e-licencer nyckel att installera trial-licensen på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...