Jump to content
Annons

Min första låt - vad tycks?


Jub

Recommended Posts

Annons

Låter rätt schyst.

Kanske skulle du se till att få lite mer punch i låten. Kanske jobba mer med en ordentlig basstämma.

Nu tycker jag du hamnar nånstans mellan dance- och chiplåt. Med lite övervikt åt chiplåt.

Och en chiplåt blir man ju alltid glad av.

Fortsätt göra låtar. Om det här är din första kommer du göra mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror nästan att den här låten skulle göra sig bättre som all-out chip. då kan du höja tempot en bra bit. sen kan du lägga på lite cymbaler i form av hihats och så, det finns också en hel del loopar man kan införskaffa (på det vis man känner sig manad till...) som ibland kan låta bra och mer välmixade än om man skulle skapa beatet själv, samtidigt som det inte är "fusk".

som tophe sa, om detta är din första låt är du redan på god väg. mina första lät rent ut sagt förjävligt jämfört med denna!

PS... du får mer feedback om du lägger upp kommande låtar här https://www.studio.se/index.php?showforum=23

Redigerat av braxman
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt skön faktiskt 😄 du skulle nog kunna variera låten lite, känner att det knappt händer något mer efter ca 50 sekunder.

där skulle du kunna ha ett break med något nytt.

sen som både Tophe och Braxman säger. mer punch i kicken och jag hade gärna sett det som braxman säger 😛

för att vara din första är jag imponerad. min första låt i FL var hemsk :S stötte på den föra några dagar sen, jag han lyssna 2 sekunder innan jag tryckte på DEL.

Jag kunde inte heller använda Automation Clips alls. Du har haft någon som lärt dig va? går sjukt mycket snabbare än när man själv kör ifrån grunden x)

Link to comment
Dela på andra sajter

Paralyze (oregistrerad)

Väldigt bra för att vara den första låten 🙂

När jag började köra FL så visste jag inte ens att man kunde kopiera det man redan spelat på en pattern och lägga in i en annan, grymt noobigt:)

Om du gör så melodin låter mer åt basshunter-hållet så skulle det låta redigt nice 🙂 Bara att slänga in slingan i nexus så ska du få se på prylar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, tack för alla trevliga svar!

Någon cover är det inte jag har suttit och klurat fram melodierna själv.

Men sedan kan det ju vara så att det finns något som låter liknande och det kan inte jag rå för. 😏

Den här låten är väl inte helt klar den heller egentligen, man skulle ju kunna göra den lite mer komplett men jag ville bara se vad folk tycker om den =).

Braxman- vad är all-out chip?

Noawas- Jag är helt självlärd inom fl förutom lite random youtubeklipp. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...