Jump to content
Annons

Krångel med drivern?


Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

Det finns alltså ingen annan drivrutin i listan trots att du vet att du hämtat hem den? Då kanske du måste avinstallera den andra först (ASIO-n)? Men fråga i butiken eller sök på Presonus innan du provar det!!

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Testat att kolla ljudinställningarna i Windows innan?

Vad står det där?

Jag har ju valt ljudkortets ingångar som "ingångar" och utgångar som "utgångar". Jag kan lyssna på musik och höra Windows-ljuden genom mitt externa ljudkort. Jag kan även spela in genom det! Bara att det blir sådan jävla latency med ASIO-drivrutinen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får du hög latency MED ASIO-drivarn???

Har du ingen kontrollpanel till ljudkortet eller nåt?

Installera drivrutinen igen? Som följde med alt ta hem från nätet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Får du hög latency MED ASIO-drivarn???

Har du ingen kontrollpanel till ljudkortet eller nåt?

Installera drivrutinen igen? Som följde med alt ta hem från nätet?

Jag får 334.218 ms Input Latency med ASIO-drivern. Ja, jag har kontrollpanel till Presonusljudkortet, men det verkar ju inte hjälpa. Jag har installerat om drivrutinen mer än fyra-fem gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du kan glömma ljudkortet o mer koncentrera på Cubase istället...

Kasta configurationsfilen eller nåt så att det skapas en ny när du öppnar det igen?

ominstallera Cubase?

Vet inte mer vad jag ska föreslå men det är ju konstigt att inte Asio-drivrutinen syns om du har den installerad...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du kan glömma ljudkortet o mer koncentrera på Cubase istället...

Kasta configurationsfilen eller nåt så att det skapas en ny när du öppnar det igen?

ominstallera Cubase?

Vet inte mer vad jag ska föreslå men det är ju konstigt att inte Asio-drivrutinen syns om du har den installerad...?

ASIO-drivern syns! Det är Presonus-drivern som borde synas. Men jag får väl ta och ominstallera Cubase då. Var ligger configurationsfilen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där är EN asio-driver men det är directx-drivern o den kan du ju glömma...

Nu kör jag mac så jag vet inte riktigt för det va ett tag sen jag hade PC:n igång o Cubase i den men kolla i Cubasemappen?

Eller testa knappen som säger RESET i bilden du har bifogat?

Manualen? Minns inte riktigt men skumt att den inte syns liksom om kortet syns och kan användas i Windows för övrigt...?

Jag får nog ge mig tror jag...skulle vart lättare om man varit på plats att göra nåt. Minns inte menyer eller nånting längre på PC... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kikar på sidan för ljudkortet så undrar jag bara om du har gjort firmwareuppdateringen som det står om för Vista 64-kompabilitet?

FireBox

* Mac OSX (10.3.7 - 10.5+) FireBox Mixer application and Control Panel (Universal)

download

(Please note: no driver installation is necessary for Mac users)

* Windows XP (32-bit & 64-bit) and Windows Vista (32-bit & 64-bit) Installer for FireBox

download

(v 2.46: adds 64 bit support, requires firmware update)

Har du gjort detta???

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...