Jump to content
Annons

FL Studio 5 - Ute nu!


Majken

Recommended Posts

Annons

Saxat från KvR-VST.com:

* Time-Stretching in Audio Tracks, Slicer and Sampler. Based on the highly acclaimed ZPlane Elastique time-stretching technology, FL Studio now offers Tonal, drums, slices and resample time-stretching.

* Automation Clips & Improved Audio Clips allow multipoint spline-based and LFO based automation envelopes.

* Improved Recording & loop recording.

New Plugins:

* FPC: a new self-contained drum machine plugin

* WaveShaper: Graph based distortion with super sampling.

* VideoPlayer: Synchronized playback of video & flash content inside FL Studio.

Improved Plugins:

* Sytrus: adds global envelopes, new curve types and more.

* Fruity Slicer: is improved to support our new slicing engine, .rex files & time stretching capabilities.

* Granulizer: is vastly improved (supports transients, new key-to modes).

* DrumSynth Live: now supports up to 120 patches at once.

Other New Features, like Tempo Tapping, support for slice markers and MP3 loading.

New box edition available: FL Studio XXL Box edition.

FL Studio 5 comes in 4 different editions:

FL Studio Express Edition - Downloadable US$49 - Boxed: N/A.

FL Studio Fruityloops Edition - Downloadable US$99 - Boxed: US$139 SRP.

FL Studio Producer Edition - Downloadable US$149 - Boxed: US$209 SRP.

FL Studio XXL Edition - Downloadable US$299 - Boxed: US$399 SRP.

All product upgrades are FREE for existing download customers; boxed versions are available from their International Distributors.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är utan tvekan de nya uppgraderingarna till Piano Rollen. Världens bästa Piano Roll har nu blivit ännu bättre! Det enda jag kan klaga på är att noterna inte längre automatiskt passar in i de olika stegen som kan vara användbart, dock är det nödvändigt om man ska slippa att dubbeklicka på varenda not man vill flytta på mer precist. Hade varit bättre med en on/off knapp för den funktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är utan tvekan de nya uppgraderingarna till Piano Rollen. Världens bästa Piano Roll har nu blivit ännu bättre! Det enda jag kan klaga på är att noterna inte längre automatiskt passar in i de olika stegen som kan vara användbart, dock är det nödvändigt om man ska slippa att dubbeklicka på varenda not man vill flytta på mer precist. Hade varit bättre med en on/off knapp för den funktionen.

Är inte helt säker på vad du menar, det funkar väl att snappa som vanligt? Eller menar du något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är utan tvekan de nya uppgraderingarna till Piano Rollen. Världens bästa Piano Roll har nu blivit ännu bättre! Det enda jag kan klaga på är att noterna inte längre automatiskt passar in i de olika stegen som kan vara användbart, dock är det nödvändigt om man ska slippa att dubbeklicka på varenda not man vill flytta på mer precist. Hade varit bättre med en on/off knapp för den funktionen.

Duvet att du inte behöver dubbel klicka och så för att ange en mer precis längd eller plavering på en ton?

Ändra "SNAP" till (NONE) så kan du ändra allt utan stegvis flyttning.

Ändra "SNAP" till Line för att den ska flytta sig till "luckorna"

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att piano-rullen är den mest lättarbetade som finns, men jag saknar möjligheten att "rita" automation för alla möjliga parametrar direkt i pianorullens event-fönster. Vill man automatisera t.ex. expression för hand (som en midi-parameter) så måste man göra det i et separat fönster och det är ju inte det lättaste att få det not-exakt.

Någon som har några tips? Hade hoppats att 5:an skulle innehålla något sådant, men inte då (hoppas att jag blir upplyst om att jag missat något 😄 )

Och sedan blir jag lite less på att de trumpetar ut Video-playern som en FL5 feature - dels funkar den i 4an eftersom det är en FLStudio plug-in som andra (alltså inget specifikt för 5an), och dels så är det bara (som med flera generatorer) en demo... Och inte funkar den korrekt om man automatiserar tempo heller... *suck* 😲

Men egentligen är jag glad 😄

/Rico

Redigerat av Rico
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...