Zoushoka Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Hej, har precis köpt ett ljudkort av märket ESI u46 XL och använder Cubase SX. Har installerat alla drivrutiner och så vidare och prövat att spela in. Med micken går det perfekt, men jag vill linea gitarr och bas, men verkar inte kunna byta input från micken? Har lagt in och länkat kortet i Device Set-up. Med micken funkar det som sagt bra men jag hittar ingenstans där jag kan välja att spela in via teleingången. Är relativt grön på inspelning, tacksam för hjälp 😆
Fertan Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 HI-Z IN / Ch 3/4 på fronten för gitarr och bas! 😆 Finns en omkopplare för line/HI Z, du ska köra på HI Z.
Zoushoka Postat 29 december 2008 Trådstartare Postat 29 december 2008 HI-Z IN / Ch 3/4 på fronten för gitarr och bas! 😆 Finns en omkopplare för line/HI Z, du ska köra på HI Z. Ja, det förstod jag o: Kopplar den så också, och kan spela och höra det i högtalarna/hörlurarna, men hur gör jag för att den ska registrera signalen i Cubase?
Fertan Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Ah, du tänker så! På spåret du spelar in på kan du välja input, antagligen mellan left och right! Tror det står på left som förinställning, ändra till right och kolla om det fungerar alldeles dunder! Kan också heta något annat, input 1 & 2 eller whatever.
Zoushoka Postat 29 december 2008 Trådstartare Postat 29 december 2008 Ah, du tänker så! På spåret du spelar in på kan du välja input, antagligen mellan left och right! Tror det står på left som förinställning, ändra till right och kolla om det fungerar alldeles dunder! Kan också heta något annat, input 1 & 2 eller whatever. Hmm, kanske är jag som är blind, men hittar inte några sådana alternativ någonstans, och då har jag finkammat programmet i en dryg halvtimme nu :/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.