Jump to content
Annons

Hemmagjord Slide


MrMentrish

Recommended Posts

Tja!

En slide är kanske inte dyr men skulle vara kul att göra en egen av till exempel en flaskhals (sett en sådan av märket dunlop om jag inte minns fel). Nått förslag? Hur ska man göra? Alltså till exempel vad slipar man glas med? Har du gjort en berätta hur och lägg upp en bild!

//Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

en slide, att vulva..

😆

nämen för tusan.. att slajda med ölflaska är ju ett klassiskt partytrick!

vad som helst som är någorlunda runt och man gillar är ett sliderör!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Känns en aning dumsnålt att försöka göra en slide själv. Dom kostar nästan inget och man slipper risken att kapa ett finger, vilket för mig känns ganska värdefullt, fingret alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sågade itu ett kopparrör en gång, är ju inte riktigt lika halt som glas men funkar.

Bågfil på glas är sjukt svårt och det skulle jag inte ge mig på. Mitt tips är att en glasskärare, dra rätt över och sen värma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar är väl ofta för små för fingrar? Nu har jag iofs rätt grova labbar, men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sågade itu ett kopparrör en gång, är ju inte riktigt lika halt som glas men funkar.

Bågfil på glas är sjukt svårt och det skulle jag inte ge mig på. Mitt tips är att en glasskärare, dra rätt över och sen värma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar är väl ofta för små för fingrar? Nu har jag iofs rätt grova labbar, men ändå.

en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sågade itu ett kopparrör en gång, är ju inte riktigt lika halt som glas men funkar.

Bågfil på glas är sjukt svårt och det skulle jag inte ge mig på. Mitt tips är att en glasskärare, dra rätt över och sen värma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar är väl ofta för små för fingrar? Nu har jag iofs rätt grova labbar, men ändå.

en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. 🙂

jamen dåså!

( Förresten, IDF. Jag vill fortfarande att du fixar min bas, men har inte köpt ett case att skicka den i än. 🙂 )

Här hamnade jag efter att ha följt länkarna ovan och blev grymt inspirerad:

http://www.youtube.com/watch?v=AZ9_ktuGWL8...feature=related

Link to comment
Dela på andra sajter

Sågade itu ett kopparrör en gång, är ju inte riktigt lika halt som glas men funkar.

Bågfil på glas är sjukt svårt och det skulle jag inte ge mig på. Mitt tips är att en glasskärare, dra rätt över och sen värma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar är väl ofta för små för fingrar? Nu har jag iofs rätt grova labbar, men ändå.

en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. 🙂

jamen dåså!

( Förresten, IDF. Jag vill fortfarande att du fixar min bas, men har inte köpt ett case att skicka den i än. 🙂 )

Här hamnade jag efter att ha följt länkarna ovan och blev grymt inspirerad:

http://www.youtube.com/watch?v=AZ9_ktuGWL8...feature=related

aha. det är bara att fixa caset

fanva schysst o bli kompad av en 505:a till slide 🙂

själv droppar jag massa zz top o billy gibbons kör sjukt snygga slidegrejjer

Link to comment
Dela på andra sajter

Sågade itu ett kopparrör en gång, är ju inte riktigt lika halt som glas men funkar.

Bågfil på glas är sjukt svårt och det skulle jag inte ge mig på. Mitt tips är att en glasskärare, dra rätt över och sen värma med gasol i ritsen. Men flaskhalsar är väl ofta för små för fingrar? Nu har jag iofs rätt grova labbar, men ändå.

en polare byggde om en vinare till slide och det blev asgrymt.. riktigt fett och tungt med.. 😱

jamen dåså!

( Förresten, IDF. Jag vill fortfarande att du fixar min bas, men har inte köpt ett case att skicka den i än. 🙂 )

Här hamnade jag efter att ha följt länkarna ovan och blev grymt inspirerad:

http://www.youtube.com/watch?v=AZ9_ktuGWL8...feature=related

aha. det är bara att fixa caset

fanva schysst o bli kompad av en 505:a till slide 🙂

själv droppar jag massa zz top o billy gibbons kör sjukt snygga slidegrejjer

Länka nån snygg zz top-slide låt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...