Jump to content
Annons

Går detta att åstadkomma?


Anwar

Recommended Posts

Hej allihopa.

Har själv aldrig prövat Ableton live men tänkte kolla upp med er om följande är möjligt:

Skulle alltså vilja ha ett sätt att spela in ett visst antal bars (helst utan att behöva klicka på något för start/stop) och att dom sedan lägger sig över varandra som overdubs

Om ni har nån aning så säg till :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Kolla in
. Lite häftigare exempel, enligt min mening. Och han använder Live. Har för mig att han har en genomgång någonstans om hur han satt upp sin utrustning. Refereras även till hos Ableton.

Jag är totalt såld! Jag vet att folk har snackat om hur fantastiskt Live är på scen, men det är ju först nu jag hajar grejen!

Min kompis jobbar en hel del med Moogs Loop-pedaler i ProTools, men detta är ju samma grej.

För egen del tror jag dock att jag stött på ett problem: Jag har ett Edirol PC-50 Midi Keyboard med en Roland sustainpedal. Jag förstår inte om jag kan "assigna" den, eller en "momentary pedal" likt den i videon för att skicka den nödvändiga Midi-informationen. Jag har läst manualen, men blev inte mycket klokare för det. Pedalutgångarna på sidan av keyboardet är Hold och Expression, och dessutom finns det givetvis Midi-out.

Vet någon av er mer om detta? Det hade varit så himla ball att komma igång med Live-looping!

Pelleman

PS. Jag refererade till "fel" video. Den jag menar hittar ni på följande adress:

Redigerat av Pelleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...