Jump to content
Annons

Studio forum fyller fem år


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons

Hipp Hurra, för här kommer bimbibjörnar.... hmm lite fel tillfälle kanske.

Hipp hurra i för studio forum i alla fall 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Apeselut! Jag vill ha gitarrduell med Lavrell och hans takamine! Och höra bengans ( eller var det roffes? ) forumnamnslåt live med alla veteraner på stämmor.

HAHAHA, du får duellera med min Martin numera. Den forum-kända Takaminen är såld sedan många år tillbaka 😄

Håller verkligen med om en Riks-IRL, har ju missat alla sthlms-IRL pga jobb 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA, du får duellera med min Martin numera. Den forum-kända Takaminen är såld sedan många år tillbaka 🤪

Säg det som du är, du slarvade bort den EN GÅNG TILL!

EDIT: För alla som inte er forumhistoria. För nåt år sen köpte Lavrell en takamine. Det är en dyr gitarr. Efter köpet innehöll 97% av hans inlägg orden "min takamine". Det gick inte att missa .

Sen en dag kom en tråd där han berättade att han glömt den i en taxi. Och han hade inte vett att hålla käft om det heller när han skrävlat så mycket om den utan startade en tråd om det i forumet. 😳 Från vissa fick han sympati, andra gjorde en high five mot världen i allmänhet.

okej jag är bara avundsjuk

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här forumet, och inte minst tidningen, har hjälpt mig oerhört vad gäller mitt musikskapande -- allt i från mixens delikata balansgång, till konstruktiv feedback som sporrat min kreativitet.

För det tackar jag er och alla medlemmar. Det gör mig rörd in i själen faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHA, du får duellera med min Martin numera. Den forum-kända Takaminen är såld sedan många år tillbaka 🙂

Säg det som du är, du slarvade bort den EN GÅNG TILL!

EDIT: För alla som inte er forumhistoria. För nåt år sen köpte Lavrell en takamine. Det är en dyr gitarr. Efter köpet innehöll 97% av hans inlägg orden "min takamine". Det gick inte att missa .

Sen en dag kom en tråd där han berättade att han glömt den i en taxi. Och han hade inte vett att hålla käft om det heller när han skrävlat så mycket om den utan startade en tråd om det i forumet. 🙂 Från vissa fick han sympati, andra gjorde en high five mot världen i allmänhet.

okej jag är bara avundsjuk

Haha, those were the days!

Man lär sig med åren att det finns bättre saker än japanska gitarrer 🙂

Fan man blir nästan lite nostalgisk, fanns så otroligt många sköna användare på sidan man nu saknar. Vart är hacke, roffe och addic tillexempel?

Många sköna människor som inte är aktiva längre men det beror väl mer på att snittnivån har sjunkit en del på forumet men det är väl oundvikligt då det har växt så mycket som det gjort de senaste åren.

PS. nåt år sen räcker inte, tror bestämt jag sålde den 2006, sjukt va tiden går snabbt

DS.

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan man blir nästan lite nostalgisk, fanns så otroligt många sköna användare på sidan man nu saknar. Vart är hacke, roffe och addic tillexempel?

Många sköna människor som inte är aktiva längre men det beror väl mer på att snittnivån har sjunkit en del på forumet men det är väl oundvikligt då det har växt så mycket som det gjort de senaste åren.

Ja, lite nostalgisk blir man allt.

Läs listan på medlemmar som inte postat inlägg på ett år. Många namn man känner igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan man blir nästan lite nostalgisk, fanns så otroligt många sköna användare på sidan man nu saknar. Vart är hacke, roffe och addic tillexempel?

*host*

Här sitter jag i ett mörkt hörn och tittar skumögd på alla ungdomar och deras elektriska grejer.

Visst händer det att jag efter en kaffegök försöker spela en liten tjoflöjt på dragspelet, men fingrarna är så stela så det låter mer som när en blåsorkester frontalkrockar med en hästtransport.

Men jag är ändå ganska nöjd med mitt forumliv. Här fick jag hjälp att få igång mitt ProTools, men sedan har grejorna likt dragspelet hamnat i garaget. Det har hänt att jag på mina krumma ben tagit mig ut i garaget, men när jag väl är där, så är jag så trött så jag måste gå in och lägga mig igen.

Men som ni ser så försöker jag ibland läsa lite i forumet när ögonen har en bra dag. Idag var en sådan dag.

*HARKKUSCGl* (hostar upp lite slem)

Men stort grattis på födelsedagen.

God jul också, som ni ser har jag tagit på mig luvan. *HARRKKUSSGLISCH* (slem)

/R

ps Hacke har jag lite koll på via fejsboken, han verkar leva och ha hälsan. *HAÖRRRKK*

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan man blir nästan lite nostalgisk, fanns så otroligt många sköna användare på sidan man nu saknar. Vart är hacke, roffe och addic tillexempel?

Många sköna människor som inte är aktiva längre men det beror väl mer på att snittnivån har sjunkit en del på forumet men det är väl oundvikligt då det har växt så mycket som det gjort de senaste åren.

Ja, lite nostalgisk blir man allt.

Läs listan på medlemmar som inte postat inlägg på ett år. Många namn man känner igen.

tjaa, alla har väl fått feta skivkontrakt och byggt hus i Californjen .. etc.. etc..

Grattis Studioforum.. fem år, tänka sig.. tidningen har kanske börjat knyta skorna själv... o.. o.. cykla utan stödhjul.. fint dä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roffe och Demoniqus.. förlåt jag menar Lundin. Allt var inte bättre förr. Såhär kunde det också gå till då och då:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...entry8174

Hackeman! Han kan man ju inte sakna, det vore som att bli frisk från sura uppstötningar och sen gå och fukta läpparna på saltsyra för gamla minnens skull.

Och angående Danny Cort vill jag bara säga att // raderat av admin //

Inlägget är redigerat av Olsberg: 2008-12-27, 08:44

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...