Jump to content
Annons

SPL Goldmike


JonasW

Recommended Posts

Tjenare, jag är på gång att skaffa mig nån kul preamp att dryga ut arsenalen med och fastnade på SPLs Goldmike, måste erkänna att det är mest för utseendet, så jävla snygg! 🥰

Jag jobbar mycket bättre med saker som jag tycker är snygga och sköna, tex Focusrites Red 7 tycker jag är kass, den låter helt ok men är ju halvt omöjlig att jobba med pga de dåliga potarna...

Iaf, hittade som sagt SPLs Goldmike och tänkte kolla om nån har erfarenhet av den? Är den värd 4000-5000:-?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare, jag är på gång att skaffa mig nån kul preamp att dryga ut arsenalen med och fastnade på SPLs Goldmike, måste erkänna att det är mest för utseendet, så jävla snygg! 🥰

Jag jobbar mycket bättre med saker som jag tycker är snygga och sköna, tex Focusrites Red 7 tycker jag är kass, den låter helt ok men är ju halvt omöjlig att jobba med pga de dåliga potarna...

Iaf, hittade som sagt SPLs Goldmike och tänkte kolla om nån har erfarenhet av den? Är den värd 4000-5000:-?

Har en Goldmike gamla versionen. Snygg som sagt! Bra bygge (precis som alla andra SPL-burkar jag testat) och en helt okej preamp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare, jag är på gång att skaffa mig nån kul preamp att dryga ut arsenalen med och fastnade på SPLs Goldmike, måste erkänna att det är mest för utseendet, så jävla snygg! 😉

Jag jobbar mycket bättre med saker som jag tycker är snygga och sköna, tex Focusrites Red 7 tycker jag är kass, den låter helt ok men är ju halvt omöjlig att jobba med pga de dåliga potarna...

Iaf, hittade som sagt SPLs Goldmike och tänkte kolla om nån har erfarenhet av den? Är den värd 4000-5000:-?

Har en Goldmike gamla versionen. Snygg som sagt! Bra bygge (precis som alla andra SPL-burkar jag testat) och en helt okej preamp.

Ja hade jag pengar så skulle jag köpa en rakt av bara för att den är så jävla snygg 🙂

Men när man inte är tät så det förslår så är det ju kul om den är användbar också. Hur är rörkaraktären på den? Så där härligt fuskful eller varm och fin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är rörkaraktären på den? Så där härligt fuskful eller varm och fin?

På den äldre modellen förstärker röret 6 dB hela tiden. Resten är förstärkningen är transistor. Det är inte fulrör som i ARTs små MP-lådor, men inte heller lika mjukt och fint som en gammal Siemens V72.

Vet inte hur mkII är uppbyggd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...