Jump to content
Annons

superior drummer 2.0 fråga ?


kvd669o

Recommended Posts

Jag har superior drummer 2.0 men vet inte hur jag får dom trum ljuden att spela när jag trycker på tangenterna på mitt usb keyboard som heter ESI Key Control 49. Den har som sagt 49 tangenter.

Kan nån säga punkt för punkt och enkelt hur man snabbast fixar detta så vore jag glad. Trummorna låter grymt by the way 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Uppe i högra hörnet finns en knapp som heter "new filter".

Ta tag i den och dra och släpp den på den kanalen som du vill ha superior drummer på.

Välj Superior drummer i listan.

Den skall ligga först i kedjan, så har du gjort rätt så ligger Superior drummer först sedan volym och pan kontrollen.

Nästa steg är att ställa in keyborden .

Längst till vänster klickar du och kan välja dina audioingångar eller midiklaviaturet. Välj midiklavet.

Klart, spela!

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta dr loop att jag inte har svarat men har inte hunnit testa ännu men tror att om inte det fungerar när jag gör som du säger så kanske det kan bero på att jag inte valt min usb keyboard i min enhetshanterare för där står det att min usb keyboard heter just "usb ljudenhet" och så står det i tracktion 3 också men det kanske borde stå mitt usb keyboards namn istället som är " Esi keycontrol 49" både i enhetshanteraren och i min tracktion 3 DAW eller kanske det är viktigt för att tex superior drummer 2.0 och även min wordbuilder i symphonic choir ska fungera fullt ut för annars fungerar det ok allting.

I och för sig så dummar sig min east west symphonic orchestra när jag laddar ett projekt i tracktion 3 där den inte hittar mina east west orchestra ljud för att dom ligger på en annan hårddisk än själva huvudprogramet men det har jag löst på ett annat sätt.

Ville bara säga att jag är tacksam för din hjälp och återkommer när jag krånglat lite till med prylarna för man vill ju göra musik NU NU NUUUU 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...