Jump to content
Annons

ViktorDenStore gör Trance Cover


Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 5 - Jättebra
      0
    • 4 - Bra
      0
    • 3 - Ok
      0
    • 2 - Dåligt
      2
    • 1 - Jättedåligt
      4


Recommended Posts

ORGINALLÅT: Hot butter - Popcorn

ARTIST/GRUPP: ViktorDenStore

GENRE: Techno/Tränce

LÅTLÄNGD: 0.50 min

KOMPOSITÖR: Inte jag...

PRODUCENT: ViktorDenStore

EV. MEDVERKANDE: Nix

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.14 mb

STATUS: Testlåt

LÅTLÄNK: HÄR

Hejsan...

Kände mig lite sugen på att göra en Techno/Trance låt, mixen är gjort i lurar på en minut och inspelningen på max 5 minuter, så det är mest ett test, jag vill veta vad man ska tänka på när man gör sånn här musik och hur detta låter... 😠 Själv är jag ganska nöjd med tanke på de få minuter jag har lagt ner på det...

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag antar att du vill veta vad du ska göra för att få saker och ting att låta bättre.

Den enda lösningen är nog att lyssna på massa musik i dessa elektroniska genres.. sen prova dig fram och få ett eget sound, eller det sound du vill ha..

Detta räcker inte på långa vägar än så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
Om du menar allvar så föreslår jag att du lyssnar in dig på lite "Techno/Trance".

Detta var inte bra.

Alls.

Njae, jag vet att jag inte är nån Techno/Trance kung, vet inte ens vad skillnaden är mellan de olika data-synt-stilarna faktiskt... 😠

Det var bara ett test för att se hur det va...

Isåfall kan du ha nytta av denna bok: "Electronica dance music programming secrets" av Roger Brown & Martin Griese. Du hittar den här

Öva på bara 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du menar allvar så föreslår jag att du lyssnar in dig på lite "Techno/Trance".

Detta var inte bra.

Alls.

Njae, jag vet att jag inte är nån Techno/Trance kung, vet inte ens vad skillnaden är mellan de olika data-synt-stilarna faktiskt... 😠

Det var bara ett test för att se hur det va...

Isåfall kan du ha nytta av denna bok: "Electronica dance music programming secrets" av Roger Brown & Martin Griese. Du hittar den här

Öva på bara 😛

Tack för tipset men jag ska nog inte slänga mig in i hm... den här typen av genrer i alla fall, jag vet inte vad det är för genre längre ... 😆 Sak samma... Viktors-Techno-Genre ska den nog heta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag ganska nöjd med tanke på de få minuter jag har lagt ner på det...

Ett tips till:

De är ingen ursäkt att man jobbat några minuter på en låt.

Låt oss lyssna när du spenderat den tid du behöver för att du skall vara helnöjd med låten istället

Och visst, öva på bara 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

"Electronica dance music programming secrets" av Roger Brown & Martin Griese.

För upplysnings skull kan jag säga att man hittar den boken på Sthlms stadsbibliotek också...lånade den för ett tag sen och den var rätt informativ med en massa tutorials..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Vad är der för VST du har använt?

Är det bara MiniMoog?

Annars bra ljud från VST:n...

Det låter som om du spelar lite falskt - eller skall det låta så?

Jag bara undrar...

😆

Njae, det är nog lite falskt, jag vet knappt hur låten går, kommer bara ihåg den där lilla tjatiga slingan 😛

Ett tips till:

De är ingen ursäkt att man jobbat några minuter på en låt.

Låt oss lyssna när du spenderat den tid du behöver för att du skall vara helnöjd med låten istället

Och visst, öva på bara

Hm... mjo i o för sig 😛 Men tanken va ju inte att göra en 5 poängare med denna låt 😕 Utan bara ett litet test... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...