Jump to content
Annons

Hittar inte rätt inställningar!


Utan Namn

Recommended Posts

Jag använder mig av ljudkortet N.I. session I/O och cubase studio 4 och vill alltså spela in från min mic.

Men när jag väljer new project, 16 midi track och sedan lägger jag till ett audiospår som jag vill spela in på, så går det inte.

Men om jag däremot väljer new project, 4 stereo 8 mono audio track recorder så fungerar det på direkten!

Kollar man på inställningarna för ljudkortet i device setup så står det "in session I/O L/R INACTIVE", men det går inte att ändra någonstans!

När jag öppnar 4 stereo 8 mono.. så står det ACTIVE både på in och ut.

Har kollat överallt nu, men kan inte hitta vart inställingen är 😛

Problemet är att jag har (såklart) nästan en färdig låt i en fil där fel inställningar är. Och det tar tid och är jobbigt om jag ska exportera allt som ligger i den filen.

Väldigt tacksam för hjälp

------------------------------------------------

www.myspace.com/danielengmusic

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gå in i VST Connections (F4) istället och lägg till de inputs och outputs du behöver och motsvarar ditt kort. Spara det sedan, så att du alltid kan komma åt dina inställningar där. Nu borde de stå på active även i device setup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in i VST Connections (F4) istället och lägg till de inputs och outputs du behöver och motsvarar ditt kort. Spara det sedan, så att du alltid kan komma åt dina inställningar där. Nu borde de stå på active även i device setup.

Tack så hemskt mycket! 🙁

Nu funkar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...