Jump to content
Annons

Problem med min monitorer!


Fangus

Recommended Posts

Hej hej!

För att börja från början, så var det så att jag lyssnade på "As Blood Runs Black" och hörde att det sprakade, digitaldistade?,

när jag lyssnade, var tvungen att sänka volymen på Winamp eller, som jag hade då, Windows Media Player, och detta har även hänt med

BFMV och även en låt som Memphis här på forumet postade. Vad var det nu... Halleluja i wilda western style, ja!

Oavsett....

Jag sitter med ett Motu 8pre-kort och ett par "nEar 05 by ESI eXperience", fräsha sladdar, inga problem med dom.

Jallefall så började dom spraka om jag inte sänkte volymen till runt 90%, och sånna låtar eller plattor dyker upp med jämna mellanrum,

men varför vissa och inte andra beter sig så börjar jag undra. As Blood Runs Black sprakade även i hörlurar, på myspace gör dom icke det.

Så den slutsats jag drog, och fick påpekad, var att det handlade om hur låtarna var producerade, men, inte fan kan väll någon var så trög

att dom pressar mixen så jävla hårt så det digitaldistar och sprakar med flit?

Och så är det ju det där med kriget om volymen, har det med saken att göra? 😲

Blir inte klok på det där!

Och ytterligare ett problem som dykt upp på senare tid, nu har jag haft monitorerna i över 1 år.

För ungefär någon månad sedan så började dom spraka och "dö" omotiverat, bara korta stunder för att sedan få liv under ett fyrverkeri av sprakande.

Ibland är det bara högra, ibland vänstra som håller på och fular sig, ibland är det båda, men inte exakt samtidigt då utan som om någon/något ( 😮 )

pannorerar från vänster till höger.

GHAA, får nån form av utslag av det här, om inte annat så blir jag livrädd när dom sätter igång och knastrar när jag sitter djupt koncentrerad i t.ex.

skräckspelet Dead Space, som redan från början gör mig en hel del nervös.

Så, någon som har ett konstruktivt förslag? Köpte dom på Jam, och jag antar att jag har 1 års garanti, så då är det ju kört.

Men det tål att kollas upp!

MYCKET tacksam för svar, då detta har buggat mitt liv lite väl länge nu!

Tack på förhand! ☺️

(lite grötigt skrivet, är seg och trött, såhär på natten.)

edit: skrev fel monitorer 😲

Redigerat av Fangus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att de dör skulle ju kunna ha med strömförsörjningen att göra, skulle även kunna förklara en del sprak. Har de en indikatorlampa? När de dör, släcks den då?

EDIT: kolla även att du inte gasat på på line-trimmen

Redigerat av JonasW
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...