Jump to content
Annons

Skall jag fimpa allt efter två minuter?


Shadows

Recommended Posts

* LÅTNAMN: It doesn't matter that you bought me a cup of coffee I can still hate you

* ARTIST/GRUPP: *censur*

* GENRE: Erotisk dödsfunk

* LÅTLÄNGD: 3:53

* KOMPOSITÖR: *censur*

* PRODUCENT: *censur*

* EV. MEDVERKANDE: Arne Weise

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5mb typ

* STATUS: grundskiss

* LÅTLÄNK: http://www.angelfire.com/folk/shadows0/

Jag orkar inte sitta med skiten mer idag, har helt nya strängar så gitarren stämmer om sig lite hela tiden vilket är väldigt frustrerande. Ljudbilden är alldeles för ljus och alldeles för grötig på sina ställen det enda jag kan skylla på är att det lät bra i mina kassa lurar som jag hade när jag spelade in.

Hursomhelst, jag har två frågor till er och det är delvis ifall ni tycker låten är värd att fortsättas på och isåfall ifall jag ska fimpa den lite snabbare delen som kommer in två minuter in i låten?

Detta känns verkligen inte som mitt bästa verk främst p.g.a. det kassa ljudet men jag lägger upp det ändå, det är ju trots allt de dåliga låtarna man behöver mest hjälp med 🙂

Låten kan ni ladda ner här

Tryck på "It doesn't matter that you bought me a cup of coffee I can still hate you" när ni kommit in på sidan

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp, fimpa

!

Det är ju fantastiskt bra lirat Shadows, hela låten! Men jag gillar verkligen första 2 min bäst, låter Mark Knopfler i sina bästa stunder (tidiga plattor). Sen glider du över i sydländska toner som iofs inte är fy skam men: gör en egen låt av det och bygg istället färdigt första delen, den kan bli hur bra som helst. Funderar du på att lägga på några fler instrument?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle behöva lite inslag av nylongitarr på mina låtar.. Detta kan vara en liten inspirations källa.. fan vad nice verkligen.. (Du kansek tom vill lira in något?! Vem vet?)

Jävligt flinkt iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna Guitarras..lite latino/Mex-flavour..ska absolut utvecklas men inte åt det struttiga hållet som kommer efter 2 minuter..såga av det och/ eller lugna ner spelet och kanske till en annan rytm.

Kan lätt tänka mig antingen tunga rocktrummor som backing och kanske blanda in distade elgitarrer i någon sorts refrängdel, men med samma stil som introt..

eller någon form av ambient framtoning med stråkar och pad's och arpeggiofigurer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om du blir hjälpt av detta shadows, en del tycker si och andra så.

Jag tycker nog att du skall behålla, men göra mer av kompet, en del dramatiska stopp eller kanske brodera ut lite harmonier i ackorden?

Det känns som nästa steg är en massa instrument. Dramatiska pianon och trumpetsamplingar? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Juryn är ju uppenbarligen inte helt entydig. Jag vet inte riktigt hur jag skall göra faktiskt. Får se hur det blir, det finns en viss risk att det bara blir liggande och det vore ju synd ändå.

Egghuvud: Dramatiska pianon och trumpetsamplingar. I vilken del? Snabba eller slöa?

Håkan: Tack ska fundera på det.

Demoniqus: Tunga rocktrummor, distade elgitarrer eller någon form av ambient. Tror d u att det går att sätta ihop med egghuvuds dramatiska pianon och trumpetsamplingar? 😉

Pluffo: Jag vet, jag har bara inte tid att fixa det

Pusa: Visst, ifall jag har tid så kan jag lira in lite gura åt dig. Fråga mig när du behöver det så fixar det sig.

Hamma: Det låter alltså som Mark Knopler i sina bästa stunder 😠 Hehe det är ju väldigt bra kritik, tack tack... får se hur det blir med låten ifall jag orkar vidareutveckla hela eller ifall jag helt enkelt hoppar in i något nytt projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara att plocka det gottaste av allas förslag..vet du inte vad du ska välja däremot..blir det ju värre.. 😠

Egghuvets dramatiska pianon och trumpeter.. 🙂 vet inte hur han har tänkt att det ska låta så på den frågan svarar jag: C - vet inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud: Dramatiska pianon och trumpetsamplingar. I vilken del? Snabba eller slöa?

Jo alltså jag var lite otydlig. Men jag har lyssnat på de flesta av dina grejor sedan du började posta demos och jag börjar bli lite nyfiken på hur ngot av dina alster skulle låta med lite mer instrument. Jag menade inte just denna låten.. utan bara allmänt sådär. 😉 Nästa gång liksom kanske det skulle låta kul med gitarren och sedan dramatiska pianon och trumpetsamplingar eller änglakörer eller en säckpipa... ja du fattar 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...