Jump to content
Annons

MBOX 2 mini som standarenhet.


HotLava

Recommended Posts

Min Mbox2 mini har jag valt som standardenhet. Till och med avinstallerat mitt interna ljudkort för jag vill inte använda det.

Spelar jag upp en ljudfil i windows media player så funkar det perfekt men om jag ska lyssna på något direkt från internet så hörs ingenting.

Inte heller dessa "klickande" ljud som windows har när man t.ex. trycker på "bakåt" i mapparna hörs.

I programmet iTunes hörs det i monitorerna men det hackar och det låter som musiken har eko.

Har setat och provat mig fram. Installerat om ljudkortet o.s.v. men inget hjälper.

Vill ha hjälp!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har samma problem med mitt Mbox. Har hört att man ska kunna ladda ner nån drivrutin från Digidesign som fixar detta men har inte jobbat så hårt på att hitta nåt. Finns säkert nån kunnig här som kan hjälpa dig/oss.. 😛

Ok!

Det låter ju kanonbra! Är det någon som har en länk till hämtning av den drivrutinen?

Jag ska försöka orientera lite själv på digidesign.com men det är ju som bekant som att leta efter en nål i en höstack.

Första som postar länken får en KRAM! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om mitt minne inte sviker mig så tycker Mbox att det är jobbigt att hantera flera ljudkällor samtidigt. Testa att stänga av Windows-ljuden och se om det gör någon skillnad. Testa också att surfa utan några andra program igång så ser ni om jag är inne på rätt spår eller sitter och gissar hej vilt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Om mitt minne inte sviker mig så tycker Mbox att det är jobbigt att hantera flera ljudkällor samtidigt. Testa att stänga av Windows-ljuden och se om det gör någon skillnad. Testa också att surfa utan några andra program igång så ser ni om jag är inne på rätt spår eller sitter och gissar hej vilt 😛

Endast iTunes spelar upp ljud. Inga andra program öppna. Ändå hackar/ekar det.

Men mitt största problem var ju att det inte går att lyssna på ljud från internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Mbox2 mini har jag valt som standardenhet.

Spelar jag upp en ljudfil i windows media player så funkar det perfekt men om jag ska lyssna på något direkt från internet så hörs ingenting.

Finns drivrutiner att tanka hem för att lösa problemet??

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte heller dessa "klickande" ljud som windows har när man t.ex. trycker på "bakåt" i mapparna hörs.

Jag vill minnas att drivrutinen till min Mbox 1 inte kunde spela lågupplöst ljud, t ex 8 bitar 22kHz som används till systemljuden i XP.

Stäng av de störande systemljuden i vilket fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...