MusicMan Posted November 13, 2004 Share Posted November 13, 2004 Hej! Har funderingar på att införskaffa en M-box så jag kan köra både PTLE och Cubase SX 3. Är lite osäker om det fungerar smidigt att spela in på Cubase via M-boxen? Finns det någon som vet? /MVH MusicMan Min utrustning: Athlon 2800 1 Gb RAM 3 HD 7200 rpm EMU 1212M Behringer MX1604 Korg Triton Rack Mindprint En-vocie Behringer Truth B2031 Röde NT-3 MXL 2003 Diverse gitarrer, bas, m.m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombonisten Posted November 13, 2004 Share Posted November 13, 2004 Mboxen har ASIO drivrutiner (nedladdningsbart från nätet). B orde fungera. Kör själv MBox med Samplitude. Trombonisten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted November 13, 2004 Share Posted November 13, 2004 (edited) Nu såg jag Trombonistens inlägg...Går alltså M-boxen att använda i andra program? Det var nått nytt för mig. I manualen framgår det ju att den bara är till för Pro Tools. 😛 Edited November 13, 2004 by Pluffo Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombonisten Posted November 13, 2004 Share Posted November 13, 2004 Häpp. MBoxen går bra med andra program i Windows. Det finns två drivrutiner att ladda ner, dels en MME/WDM (nåt sånt) som bara stödjer ut. Sen en ASIO som stödjer in och ut. Drivrutinerna är enkeltrådade, så bara en applikation i taget. Det finns lite olika versioner beroende på OS tror jag, men allihop finns för nedladdning på www.digidesign.com. Det funkar utmärkt som utgång till mediaplayer i Windows, och funkar med många andra program. Som vanligt i PC-världen inte med alla. I Mac tror jag det funkar också, men eftersom jag aldrig använt en Mac är det svårt att säga. Trombonisten. PS: PT LE (programmet alltså) kräver dock alltid Digidesign hårdvara. Det var kanske det du tänkte på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts