dnifred Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Vilken tycker ni man ska ha? har kört på ezdrummer nu nått år och allt låter likadant. finns det bättre trummor? rtas kompatibel /fred
rainydays Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Vilken tycker ni man ska ha? har kört på ezdrummer nu nått år och allt låter likadant. finns det bättre trummor? rtas kompatibel Eftersom du har EZD så är ju uppgradering till Superior 2.0 relativt billig. Där får du betydligt större möjligheter att skruva till ljuden själv. Dessutom grymt fina rumsuppmickningar. Har tyvärr inte haft råd att uppgradera själv än eftersom annat står före i listan, men jag är grymt sugen. Den har fått överlag mycket beröm. Och jag blev mycket impad den korta stund jag testat det. Addictive Drums har jag också, men jag måste säga att jag inte är särskilt nöjd med ljuden i den. Men alla har ju olika tycke och smak.
Peter Roos Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 (redigerat) BFD, Superior 2 eller Addictive Drums. Redigerat 23 oktober 2008 av Sleap
DieHard (oregistrerad) Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Som sagt var Superior blir både billigast och det bästa köpet. AD, vilket jag själv har, är bra men det där med refillpak, det lyser med sin frånvaro. Tänker själv byta till Superior nån gång.
basshole Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Superior 2 all the way! Jag tycker ändå att C&V samt C&V Addon håller längst i DFHS serien. De nya samplingarna i all ära men det finns ett visst "såhär-låter-nickelback-och-daughtry-så-det-är-det-här-som-gäller" stänk över S2.0. Mjukvaran till S2.0 är dock helt outstanding.
DrHans Postat 24 oktober 2008 Postat 24 oktober 2008 Till E-trummor är BFD1 och 2 bäst än så länge av de jag testat. BFD1 och 2 är riktigt bra trummpluggar med bra möjligheter att köpa till trummbibliotek. Superior 2 är väldigt bra med fantastiska möjligheter pga av de många olika rumsmickarna och läkagekontrollen. Fungerar ännu inte hundra med e-trummor men det kommer en uppdatering i framtiden. Lite tunt bibliotek kanske om man ska gnälla på något. Jag har BFD1 och 2. Med två tillköpta bibliotek. Jag har superior 2 och ezdrummer. Men använder mig bara av BFD2. Ser docj fram emot att kunnna använda mig även av S2 men måste vänta tills de fungerar som det ska. Ps XLN- AD är också en bra plugg Ds
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.