Jump to content
Annons

Dansbandskampen


antikartellmusikern

Recommended Posts

Annons

Trenden fortsätter utvecklas. Fame factory, you think you can dance, dansbandskampen, idol, america's got talent, apprentice .. Vad ska detta bli. Snart blir det "The bureaucrat" med, där unga karriärister ska tävla i att manipulera publikens verklighetsbild och suga ur stöd och röster för den verklighetsbilden ... :rolleyes:

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade lite i början - tänkte jag skulle sitta där och såga alla banden...

Men jag kunde inte kolla klart, för det var bara FÖR fruktansvärt!

Jag fick iaf bekräftat att man KAN aktivera kräkreflexen genom att lyssna på musik...

Nu måste jag lyssna på melodisk dödsmetal hela natten för att rensa öronen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Trenden fortsätter utvecklas. Fame factory, idol, you think you can dance, america's got talent, apprentice, dansbandskampen .. Vad ska detta bli. Snart blir det "The bureaucrat" med, där unga karriärister ska tävla i att ändra befolkningens verklighetsbild och suga ur stöd och röster från publiken för den nya verklighetsbilden ... 🙂

hehe 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Kollade också bara i en liten stund. Går bara inte titta mera innan magen vänder sig ut och in. Ett sånt jävla skit! Alltså tröttnar folk inte heller på alla dessa menlösa tävlingsprogram? Trenden med musikprogram har hållit i sig ett bra tag nu. Det här är säkert redan en succé med.Men inget som kvällspressen kan skriva något speciellt om så de kommer väl klaga det är tråkigt program bara pga just det. Men det var inte bättre med menlösa lekprogram med Staffan Ling eller iq-befriade lek och plaskprogram med Ingvar Olsberg där vuxna satt och lekte ned för rutschkana och vete fan allt skit de gjorde. AHHHH! Nej teve var inte bättre förr. 🙂 Och svt som påstår vi är fria från kommersiell påverkan. Ha,ha,ha så fan heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, ett hyffsat program.

Jag har aldrig gillat dansband tidigare men det senaste året har jag varit stand in som programledare för ett dansbandsprogram och det är sant det som Peter Settman sa i början av programmet. Ju mer man lyssnar på det, desto mer gillar man det! 🙂

Redigerat av bakke
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Höll på dö av skratt när jag skrev mitt inlägg och hörde lite av tidigare dansband som hade gjort cover på Kiss! 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter bra ibland,åtminstone när jag var liten tyckte jag dansmusik var melodiös men gillar man hårdrock he he då har man inte mycket att hämta från dansbandskampen,speciellt inte death metal eller vad det heter då dom bara skriker i micken av aggressioner he he... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 😳

eller va tycker folk ..

Förstår inte vitsen att ha med nybörjare som knappt klarar att sjunga

Kunde inte dansbandsälskare äntligen fått ett program med klass

Loket t.e.x hade varit perfekt som programledare succe

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg litegrann och gillade Kalas version av Justin Timberlake låten, kul att de gjorde nått eget av låten.

i klass med

Ser fram emot Larz-Kristerz nästa vecka, de kör 70-tals stilen av dansbanden:

LKstuff1front.jpgLKstuff3front.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Såg litegrann och gillade Kalas version av Justin Timberlake låten, kul att de gjorde nått eget av låten.

i klass med

Ser fram emot Larz-Kristerz nästa vecka, de kör 70-tals stilen av dansbanden:

LKstuff1front.jpgLKstuff3front.jpg

😳😄😆 Bilderna är i klass med....mmmm vad hette dem nu med 70-talsbilden? Gert-Jonnyz eller nåt sånt? Den bilden har väl de flesta sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg litegrann och gillade Kalas version av Justin Timberlake låten, kul att de gjorde nått eget av låten.

i klass med

Ser fram emot Larz-Kristerz nästa vecka, de kör 70-tals stilen av dansbanden:

LKstuff1front.jpgLKstuff3front.jpg

😳😄😆 Bilderna är i klass med....mmmm vad hette dem nu med 70-talsbilden? Gert-Jonnyz eller nåt sånt? Den bilden har väl de flesta sett.

http://www.svenskadansband.se/img62.search.htm haha Gert Jonnys

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg litegrann och gillade Kalas version av Justin Timberlake låten, kul att de gjorde nått eget av låten.

i klass med

Ser fram emot Larz-Kristerz nästa vecka, de kör 70-tals stilen av dansbanden:

LKstuff1front.jpgLKstuff3front.jpg

😳😄😆 Bilderna är i klass med....mmmm vad hette dem nu med 70-talsbilden? Gert-Jonnyz eller nåt sånt? Den bilden har väl de flesta sett.

http://www.svenskadansband.se/img62.search.htm haha Gert Jonnys

http://www.svenskadansband.se/img1436.htm klarar knappt att stå upp Birgits hahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jag kommer att kolla på det inget snack om saken det var fan skoj alltså, idol och kent och allt vad fan det heter kan dra nu ere dansbandskampen som gäller. Jäkla mysko jag hatar ju dansbandsmusik lika mycket som klassiskt och jazz, ja man är inte fulländad det är bara att konstatera 🙂 . Men det skiter jag i 😄 I suck yeah I know so what no worries there´s room for you to.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 🙂

eller va tycker folk ..

Förstår inte vitsen att ha med nybörjare som knappt klarar att sjunga

Kunde inte dansbandsälskare äntligen fått ett program med klass

Loket t.e.x hade varit perfekt som programledare succe

Håller verkligen med, vad är det för vits att ha med band som knappt kan spela och sjunga?

Tanken är väl att få bredd, men hade jag haft ett seriöst dansband hade jag blivit förbannad när jag såg Kändiz Orkester.

Herregud va dåliga de var, juryn sa att det lät replokal och det var väl närmast en skymf mot oss som står och harvar i replokaler.

Han ex-Barbados sångaren sa något vettigt för en gångs skull när han sa att det lät "bedrövligt"

Ser fram emot Bluesbandskampen 😄Bie Blues Band here we come!

(så fick jag göra lite smygreklam för vår site, hihihihihi 😄)

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 🤪

eller va tycker folk ..

Förstår inte vitsen att ha med nybörjare som knappt klarar att sjunga

Kunde inte dansbandsälskare äntligen fått ett program med klass

Loket t.e.x hade varit perfekt som programledare succe

Håller verkligen med, vad är det för vits att ha med band som knappt kan spela och sjunga?

Tanken är väl att få bredd, men hade jag haft ett seriöst dansband hade jag blivit förbannad när jag såg Kändiz Orkester.

Herregud va dåliga de var, juryn sa att det lät replokal och det var väl närmast en skymf mot oss som står och harvar i replokaler.

Han ex-Barbados sångaren sa något vettigt för en gångs skull när han sa att det lät "bedrövligt"

Ser fram emot Bluesbandskampen 🙂Bie Blues Band here we come!

(så fick jag göra lite smygreklam för vår site, hihihihihi 😛)

Jo de hade varit nåt lite go blues , men vänta du , snart kanske Bosse Moores orkester dyker upp i dansbandskampen

med bara bluestryckare 😄

Men ja hade velat se gammeldanskampen också

Programledare Bosse Larsson junior

drömJuryn

Per Myrdal

Ian Wachtmeister

Robert Ashberg

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard, som är en notorisk hatare av dans(bands)musik, startade den här tråden i våras, som jag tror handlar om den här "kampen". Varför han hatar dansmusik (som det egentligen heter) så mycket kan man väl bara gissa...

Hursomhelst!

Jag gissade att det kommer att bli en tittarsuccé, och tror det fortfarande — och i så fall blir Demonproducenten skyldig mig en tjuga! 🤪

Och sedan är ju dansmusik ganska härlig, faktiskt ... ...

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 😮

eller va tycker folk ..

Förstår inte vitsen att ha med nybörjare som knappt klarar att sjunga

Kunde inte dansbandsälskare äntligen fått ett program med klass

Loket t.e.x hade varit perfekt som programledare succe

Håller verkligen med, vad är det för vits att ha med band som knappt kan spela och sjunga?

Tanken är väl att få bredd, men hade jag haft ett seriöst dansband hade jag blivit förbannad när jag såg Kändiz Orkester.

Herregud va dåliga de var, juryn sa att det lät replokal och det var väl närmast en skymf mot oss som står och harvar i replokaler.

Han ex-Barbados sångaren sa något vettigt för en gångs skull när han sa att det lät "bedrövligt"

Ser fram emot Bluesbandskampen 🙂Bie Blues Band here we come!

(så fick jag göra lite smygreklam för vår site, hihihihihi 🙂)

Jo de hade varit nåt lite go blues , men vänta du , snart kanske Bosse Moores orkester dyker upp i dansbandskampen

med bara bluestryckare 🙂

Men ja hade velat se gammeldanskampen också

Programledare Bosse Larsson junior

drömJuryn

Per Myrdal

Ian Wachtmeister

Robert Ashberg

Nu börjar de yeah ))))))))

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe 😄

eller va tycker folk ..

Förstår inte vitsen att ha med nybörjare som knappt klarar att sjunga

Kunde inte dansbandsälskare äntligen fått ett program med klass

Loket t.e.x hade varit perfekt som programledare succe

Håller verkligen med, vad är det för vits att ha med band som knappt kan spela och sjunga?

Tanken är väl att få bredd, men hade jag haft ett seriöst dansband hade jag blivit förbannad när jag såg Kändiz Orkester.

Herregud va dåliga de var, juryn sa att det lät replokal och det var väl närmast en skymf mot oss som står och harvar i replokaler.

Han ex-Barbados sångaren sa något vettigt för en gångs skull när han sa att det lät "bedrövligt"

Ser fram emot Bluesbandskampen 🙂Bie Blues Band here we come!

(så fick jag göra lite smygreklam för vår site, hihihihihi 😛)

Jo de hade varit nåt lite go blues , men vänta du , snart kanske Bosse Moores orkester dyker upp i dansbandskampen

med bara bluestryckare 😄

Men ja hade velat se gammeldanskampen också

Programledare Bosse Larsson junior

drömJuryn

Per Myrdal

Ian Wachtmeister

Robert Ashberg

Nu börjar de yeah ))))))))

Nu e resten av lördagen förstörd , Bengt Hennings borde ha gått vidare , vilket gung på sista låten ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scotts och date tycker inte jag låter som dansband, det är ju coverband. roligare när de gör egna versioner av låtarna.

Larz-Kristerz var ju precis så bra som jag hoppats, ska bli kul att höra nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

he he kul att det finns dansbands vänner här på forumet det trodde jag verkligen inte 😛

Kommer man inte med i melodifestivalen så kan man ju alltid skriva låtar till dansbands orkester.

Har själv en låt som borde passa. Jag tror jag får slå en signal till bertan karlsson eller nåt.... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jäpp Bengt Hennings rules, hör och häpna till och med en gammal dansbandsmusik hatare tycker att det var för riktigt jävla bedrövligt att dom åkte ur. Bäst hantverk ja bäst i allt utan snack så va det bara.

En helt annan sak det är hur fan kan det här ge så oerhört mycket mer än idol och alla annan musikrelaterad skit dom visar på burken nu för tiden? Jag har haft riktigt jäkla svårt för dansbandsmusik hela mitt liv men och det vill jag verkligen poängtera jag har hela tiden haft klart för mig att det nästan uteslutande är riktigt riktigt kunniga musiker som lirar i dom stora dansbanden. Ja det är så jag förvånar mig själv för dansbandskampen det tittar jag på mer än gärna men det andra skräpet så ska det hit och dit och melodifestivalen och allt vad det heter känns lika intressant som en fotvårta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäpp Bengt Hennings rules, hör och häpna till och med en gammal dansbandsmusik hatare tycker att det var för riktigt jävla bedrövligt att dom åkte ur. Bäst hantverk ja bäst i allt utan snack så va det bara.

En helt annan sak det är hur fan kan det här ge så oerhört mycket mer än idol och alla annan musikrelaterad skit dom visar på burken nu för tiden? Jag har haft riktigt jäkla svårt för dansbandsmusik hela mitt liv men och det vill jag verkligen poängtera jag har hela tiden haft klart för mig att det nästan uteslutande är riktigt riktigt kunniga musiker som lirar i dom stora dansbanden. Ja det är så jag förvånar mig själv för dansbandskampen det tittar jag på mer än gärna men det andra skräpet så ska det hit och dit och melodifestivalen och allt vad det heter känns lika intressant som en fotvårta.

Sant , i dansbanden lirar de väldigt mycket kunnigt folk som älskar just att leva som ett dansband

gör , med både roliga och krävande stunder , som t.e.x när våran buss började rulla nedför istället

för uppför när det var snö i en backe till nåt hotell , va de nu låg i norrland , till den spelningen

kom vi fram nån halvtimme innan start på scen , men vi fixat med scenkläder och allt .

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Jäpp Bengt Hennings rules, hör och häpna till och med en gammal dansbandsmusik hatare tycker att det var för riktigt jävla bedrövligt att dom åkte ur. Bäst hantverk ja bäst i allt utan snack så va det bara.

En helt annan sak det är hur fan kan det här ge så oerhört mycket mer än idol och alla annan musikrelaterad skit dom visar på burken nu för tiden? Jag har haft riktigt jäkla svårt för dansbandsmusik hela mitt liv men och det vill jag verkligen poängtera jag har hela tiden haft klart för mig att det nästan uteslutande är riktigt riktigt kunniga musiker som lirar i dom stora dansbanden. Ja det är så jag förvånar mig själv för dansbandskampen det tittar jag på mer än gärna men det andra skräpet så ska det hit och dit och melodifestivalen och allt vad det heter känns lika intressant som en fotvårta.

Sant , i dansbanden lirar de väldigt mycket kunnigt folk som älskar just att leva som ett dansband

gör , med både roliga och krävande stunder , som t.e.x när våran buss började rulla nedför istället

för uppför när det var snö i en backe till nåt hotell , va de nu låg i norrland , till den spelningen

kom vi fram nån halvtimme innan start på scen , men vi fixat med scenkläder och allt .

Tråkigt att inte Highlights gick vidare , dom tyckte jag var riktigt bra som dansband , bra rytm , eller sväng för ett dansgolv ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...