Hanse Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 (edited) Jag letar efter ett hyfsat billigt ljudkort (max 1300kr) som man kan köra smärtfritt med Guitar Rig eller Amplitube i realtid. Vad rekommenderas? Har en 2,4GHz processor och 512mb ram. Edited November 11, 2004 by Hanse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rojk Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Jag har hört att audiophile och e-mu ska vara bra ljudkort, men jag vet inte om dom passar med Guitar Rig eller Amplitube i realtid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanse Posted November 11, 2004 Author Share Posted November 11, 2004 Systemkraven för guitar rig är enligt hemsidan: "Sound card with line-in (stereo or 2 x mono) required. High-quality audio card with fast Core Audio or ASIO 2.0 drivers (low latency 3 - 11 ms)" Vilken latency har Audiophile kortet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Det går fint att lira i realtid med Audiophile i både Guitar Rig och Amplitube. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Du skall nog sattsa på ett kort med preamp om du innte vill köpa till en separat vilket kostar minst 500kr. Kolla audiotrak maya kortet. Finns på jam.se söker på fler stännen också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tryff Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Har du laddat ner dessa olagligt så finns det gitarreffekter i emu0404, plus cubasis vst 4.....inte i stil med amplitube men de finns där Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanse Posted November 12, 2004 Author Share Posted November 12, 2004 Du skall nog sattsa på ett kort med preamp om du innte vill köpa till en separat vilket kostar minst 500kr. Kolla audiotrak maya kortet. Finns på jam.se söker på fler stännen också. Har en Samson S Direct SD100 DI-Box som jag använder för att spela in elgitarren. Duger den DI-boxen, eller skall jag satsa på ett kort med preamp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts