Jump to content
Annons

Alameda - Now I Am Leaving


Säv

Betyg? (5 är högst)  

6 röster

  1. 1. Betyg? (5 är högst)

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      3
    • 5
      2


Recommended Posts

Annons

länken????? 🙂 kommer inte fram till länken

OK nu.... Den börjar juste och lågmäld sen brakar allting igång på en gång...ta det lite cool ett tag till och låt pianot vara med lite innan allting brakar på och dra igång med upptakt med trummor så känns det bättre ( för mig....) sen är bryggan kalas....hmmm bra. Är det en analogare som kommer in med nå'n melodi som drunknar i närliggande frekvenser kolla upp det om du kan lägga upp synthen

en oktav upp kanske...annars bra låt , jag tycker du låter som Andreas (Mattson)? Popsiclesnubben röstmässigt och det passar kalasfint...

Bara mitt ömdöme som du inte behöver ta så allvarligt på....

Good Work 😛

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ruskigt kassa lurar, men när distgitarren kommer in, så blir det ett väldigt konstigt brus... Känns som att hela alltet börjar brusa/dista. Det kan som sagt bero på lurarna, men det brukar inte bli såhär.

Sedan tror jag att nivåerna varierar ibland. Det känns som att iallafall sången blir lägre på några ställen...

Snygg låt annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten, men ljudmässigt så tycker jag inte distgitarren låter bra. Skruva till något annat distljud och eq:a, den låter billigt "plastig" på något sätt och grumlig. Synten behöver en omgång med eq:n, skär i låga mellanregistret. Sången är, som någon tidigare nämnt ojämn i nivå och försvinner lite på sina ställen.

Fint virke annars!

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

Du sjunger ju som jag...!!!  😳  😉  🙁

Sjunger du också lite småfalskt och osäkert...? 😏

Nä, allvarligt talat så har jag inte hört något som du sjunger, vore ju intressant att höra!

Det var mer ljudet jag menade. Fast eventuellt låter du ungefär som jag låter inne i mitt huvud när jag sjunger, så det lär väl i så fall inte nån annan kunna märka... 😛

Och nä, det var inte bara i lurarna disten lät skum... Allt skorrar även här hemma i monitorerna när distgitarren kommer in.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Now we're talking! Det här är ju Sweet Chariots hometurf = bland det bästa jag vet från Sverige. Håller med Henke om att det enda som stör lite är distgitarren, skulle hellre ha en mindre distad ylare där. Underbart med gitarr eller synt/orgelwhateveritis-slingan som kommer in där vid 2:21.

Bland det bästa här på forumet på mycket länge tycker jag! 5 påsar köttfärs i betyg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart med gitarr eller synt/orgelwhateveritis-slingan som kommer in där vid 2:21.

Bland det bästa här på forumet på mycket länge tycker jag! 5 påsar köttfärs i betyg!

Tackar för det omdömet, Hammagrella!

Slingan som kommer in ca 2:20 är spelad på en gammal Moog Prodigy. Den brukar figurera i ca 90% av våra inspelningar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt!

Jag tyckte ljudet på ackeguran var kalassnyggt!

Det som jag irriterar mig mest på är att trummisen missar på några ställen så det blir lite otight...

5 plektrum kvar i fickan. Och den här låten får allihopa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar det sista först. Moogens filter/resonans sammanfaller med tonerna den spelar vilket gör att vissa tonar sticker ut väldigt mycket. Pröva att lägga om den med mindre resonans och/eller annan filterinställning.

Annars, en bra popdänga!

Sångljudet: Jag tycker det är lite vasst. Ett smalare ljud passar iofs din röst men jag upplever det som att ni har lyft fram fel frekvenser. Expremintera lite mer med eq'n där. Generellt tycker jag att sången ligger för svagt i mixen. Lyft fram sången ett par dB och ta ner diskanten lite samtidigt.

Stämman mot slutet: Jag tycker den ska upp. Det lilla jag hör av den låter bra, det vore sjysst att höra mer av den. Låt den vara lite "varmare" än leadsången. Kanske lite mer lågt mellanregister och/eller en aning stereobreddning (chorus t ex).

Trummor: Soundet passar låten bra men spelstilen drar mot post-grunge i moogpartiet. 🙂

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...