Jump to content
Annons

JonesH

Recommended Posts

Hur kommer det sig att vi fortfarande inte ser något 64-bitars stöd? Med tanke på att många sitter på xp där man i 32-bitars versionen har en limit på någonstans under 4gb internminne i operativsystemet. Förvisso ett ganska ramsnålt operativsystem, men det hade varit skönt att slippa ha swapfiler och dyl.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

lordlondon (oregistrerad)

Fick ett mail precis (eller det var väl någon dag sedan) från en av våra svenska kedjor som erbjöd att man kunde uppdatera PT LE till 8:an för det facila priset av ca 1500kr....känns ju lite som att jag kommer att spendera ca 400kr till och köpa en micro....och då få programmet och ett trevligt interface på köpet...eller hur man nu vill utrycka det 🤪

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail precis (eller det var väl någon dag sedan) från en av våra svenska kedjor som erbjöd att man kunde uppdatera PT LE till 8:an för det facila priset av ca 1500kr....känns ju lite som att jag kommer att spendera ca 400kr till och köpa en micro....och då få programmet och ett trevligt interface på köpet...eller hur man nu vill utrycka det 🤪

Mvh

Det borde man faktiskt kunna göra, smart idé. Hoppas det funkar i praktiken med.

Link to comment
Dela på andra sajter

lordlondon (oregistrerad)
Fick ett mail precis (eller det var väl någon dag sedan) från en av våra svenska kedjor som erbjöd att man kunde uppdatera PT LE till 8:an för det facila priset av ca 1500kr....känns ju lite som att jag kommer att spendera ca 400kr till och köpa en micro....och då få programmet och ett trevligt interface på köpet...eller hur man nu vill utrycka det 🤪

Mvh

Det borde man faktiskt kunna göra, smart idé. Hoppas det funkar i praktiken med.

Ja det borde det väl, kan ju inte tänka mig att Digi säljer micro med 7.4 bara för att de ska...när väl 8:an är ute?? Men Anders hänger väl här? Han har säkert ett bra svar.....😛

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail precis (eller det var väl någon dag sedan) från en av våra svenska kedjor som erbjöd att man kunde uppdatera PT LE till 8:an för det facila priset av ca 1500kr....känns ju lite som att jag kommer att spendera ca 400kr till och köpa en micro....och då få programmet och ett trevligt interface på köpet...eller hur man nu vill utrycka det 🤪

Mvh

Det borde man faktiskt kunna göra, smart idé. Hoppas det funkar i praktiken med.

Ja det borde det väl, kan ju inte tänka mig att Digi säljer micro med 7.4 bara för att de ska...när väl 8:an är ute?? Men Anders hänger väl här? Han har säkert ett bra svar.....😛

Mvh

Precis, 500kr till för att få ett portabelt pro tools, varför inte? Det borde ju funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail precis (eller det var väl någon dag sedan) från en av våra svenska kedjor som erbjöd att man kunde uppdatera PT LE till 8:an för det facila priset av ca 1500kr....känns ju lite som att jag kommer att spendera ca 400kr till och köpa en micro....och då få programmet och ett trevligt interface på köpet...eller hur man nu vill utrycka det 😛

Mvh

Det borde man faktiskt kunna göra, smart idé. Hoppas det funkar i praktiken med.

Ja det borde det väl, kan ju inte tänka mig att Digi säljer micro med 7.4 bara för att de ska...när väl 8:an är ute?? Men Anders hänger väl här? Han har säkert ett bra svar.....🙂

Mvh

Precis, 500kr till för att få ett portabelt pro tools, varför inte? Det borde ju funka.

absolut, den enda skillnaden är om du köper du en Micro idag (och reggar den) så får du ett mail om hur du laddar ner åttan. Köper du en åttan i butik kommer den "boxad", blir lite mer fysisk typ (dvd'r å så)..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail precis (eller det var väl någon dag sedan) från en av våra svenska kedjor som erbjöd att man kunde uppdatera PT LE till 8:an för det facila priset av ca 1500kr....känns ju lite som att jag kommer att spendera ca 400kr till och köpa en micro....och då få programmet och ett trevligt interface på köpet...eller hur man nu vill utrycka det 😛

Mvh

Det borde man faktiskt kunna göra, smart idé. Hoppas det funkar i praktiken med.

Ja det borde det väl, kan ju inte tänka mig att Digi säljer micro med 7.4 bara för att de ska...när väl 8:an är ute?? Men Anders hänger väl här? Han har säkert ett bra svar.....🙂

Mvh

Precis, 500kr till för att få ett portabelt pro tools, varför inte? Det borde ju funka.

absolut, den enda skillnaden är om du köper du en Micro idag (och reggar den) så får du ett mail om hur du laddar ner åttan. Köper du en åttan i butik kommer den "boxad", blir lite mer fysisk typ (dvd'r å så)..

DVD:er är ju såå 2007. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail precis (eller det var väl någon dag sedan) från en av våra svenska kedjor som erbjöd att man kunde uppdatera PT LE till 8:an för det facila priset av ca 1500kr....känns ju lite som att jag kommer att spendera ca 400kr till och köpa en micro....och då få programmet och ett trevligt interface på köpet...eller hur man nu vill utrycka det 😛

Mvh

Det borde man faktiskt kunna göra, smart idé. Hoppas det funkar i praktiken med.

Ja det borde det väl, kan ju inte tänka mig att Digi säljer micro med 7.4 bara för att de ska...när väl 8:an är ute?? Men Anders hänger väl här? Han har säkert ett bra svar.....🙁

Mvh

Precis, 500kr till för att få ett portabelt pro tools, varför inte? Det borde ju funka.

absolut, den enda skillnaden är om du köper du en Micro idag (och reggar den) så får du ett mail om hur du laddar ner åttan. Köper du en åttan i butik kommer den "boxad", blir lite mer fysisk typ (dvd'r å så)..

DVD:er är ju såå 2007. 🙂

Vad sjutton ska man med micro till? 🙂 Hade den men lämnade tillbaka den. Springa och mixa med sladdar överallt är inte min grej. Det var därför jag slutade fiska när jag var 9 år. Trassel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar både i PT LE och Logic Pro. Tycker nog att PT:s styrka hittills har varit att det sett ganska lika ut utseendemässigt även efter uppdateringar. Stort och rejält och inga plottrigheter i kontrast till Logic o Q-base. Samtidigt har dessa program haft andra möjligheter och det känns som om PT vill hinna ikapp där. Helt ok, tycker jag. Bara de håller sig borta från plottrigheten.

Skall jag spela in riktiga instrument så är ju PT klart mest översiktligt och lättjobbat. Ska jag sedan bearbeta ljudet vidare, vilket jag skall, hoppar jag gärna över till Logic. Känner några PC-snubbar som gör likadant med den skillnaden att de jobbar vidare i Q-base.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag spela in riktiga instrument så är ju PT klart mest översiktligt och lättjobbat. Ska jag sedan bearbeta ljudet vidare, vilket jag skall, hoppar jag gärna över till Logic.

Får man fråga vad det är du tycker pro tools saknar vid ljudbearbetning som Logic har? Är nyfiken då jag bara jobbar med Pro Tools och om det är något man missar med att inte ha Logic så kanske man skall fundera på att komplettera med det. Så det är därför jag frågar 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

På den skola jag jobbar tittade vi på vad ungefär samma pluggpaket som ingår i Logic, även kvalitetsmässigt, skulle kunna kosta. Vi tittade också på den, då betydligt enklare och samtidigt mer väl utrustade, mididelen i Logic. Även saker som Loop-browsern och de möjligheter som finnns där. Detta var vid den tiden Logic Pro 7 lanserades. Det som tilltalade oss i Logic var hur mycket som följde med. Skulle vi köpa till de pluggar som PT LE behövde för att ha en någorlunda likvärdig plugguppsättning så blev det mycket dyrare. Som sagt, detta var ett tag sedan.

Nu har vi nya datorer beställda och har beslutat oss för att ta steget upp till 8:an i både PT LE och Logic Pro. Jag och en kollega skall iväg på två dagars utbildning på Orca, den första innan jul. Ena dagen ska vi få en genomkörare på PT LE 8 och dess nyheter, den andra Logic 8. Kanske ändrar jag och mina kollegor arbetssätt då, beroende på hur det ser ut i programmen. Sen hade jag mycket användning för alla de extra kanaler jag kunde köra i Logic innan datorn sa ifrån, jag hade en PowerBook G4. Nu har jag precis köpt en ny MacBook Pro och Logic 7.1 funkar ypperligt. Jag är dock förväntansfull inför de bägge 8:orna som jag snart skall få!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en kollega skall iväg på två dagars utbildning på Orca, den första innan jul. Ena dagen ska vi få en genomkörare på PT LE 8 och dess nyheter, den andra Logic 8.

Den häringade genomköraren av PT 8 med ORCA är jag också intresserad av. Det verkar inte stå något om detta på deras hemsida. Har jag missat något? Hur anmäler man sig till detta?

mvh

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en kollega skall iväg på två dagars utbildning på Orca, den första innan jul. Ena dagen ska vi få en genomkörare på PT LE 8 och dess nyheter, den andra Logic 8.

Den häringade genomköraren av PT 8 med ORCA är jag också intresserad av. Det verkar inte stå något om detta på deras hemsida. Har jag missat något? Hur anmäler man sig till detta?

mvh

Svante

Hej!

Vi ringde och pratade med dem. Vet inte varför Du inte hittar något på hemsidan. Slå dem en signal!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jaha gott folk... Da var vantan over.

Pro Tools 8 ar slappt. Finns nedladdningsbar i digistore www.digidesign.com

🙂

Coolt !

men det står pro tools 8 upgrade, innebär det att man måste ha en tidigare version för att kunna installera ?

kör nämligen cubase nu och vill gå över till pro tools 8 m-powered.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha gott folk... Da var vantan over.

Pro Tools 8 ar slappt. Finns nedladdningsbar i digistore www.digidesign.com

😎

Bara vänta tills man får mailet om gratis uppgradering då 🙂

Yes hehe, for din del ja... eller for min del ocksa. 🙂 Kopte en micro till laptopen nyss.

det kan dock ta upp till tva veckor innan det emailet kommer. 🙂

HD uppgraderingen ar pa nedladdning nu. Digis traning store har inte vart online forrens nu. Dar far man allt for halva priset 😉

Nedladdningen ar pa ca 4GB for PT och ca 11GB totalt med alla loopar mm.

Aker dock hem till sverige fredag morgon tidigt. Sa hinner inte testa sa mycket innan nyar. 😄

Det ar mycket nytt under ytan. Ladda ner PDF filen "whats new in PTHD8". 158 sidor nyheter. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha gott folk... Da var vantan over.

Pro Tools 8 ar slappt. Finns nedladdningsbar i digistore www.digidesign.com

😎

Bara vänta tills man får mailet om gratis uppgradering då 🙂

Yes hehe, for din del ja... eller for min del ocksa. 🙂 Kopte en micro till laptopen nyss.

det kan dock ta upp till tva veckor innan det emailet kommer. 🙂

HD uppgraderingen ar pa nedladdning nu. Digis traning store har inte vart online forrens nu. Dar far man allt for halva priset 😉

Nedladdningen ar pa ca 4GB for PT och ca 11GB totalt med alla loopar mm.

Aker dock hem till sverige fredag morgon tidigt. Sa hinner inte testa sa mycket innan nyar. 😄

Det ar mycket nytt under ytan. Ladda ner PDF filen "whats new in PTHD8". 158 sidor nyheter. 😎

Då har man lite trevlig julläsning framför sig 🙂 Man åker ju bort nu över julen så jag får bara hoppas att mailet hinner komma innan man sticker så man hinner testköra lite iaf.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Boom! En glad överraskning 😄 Ingick inte i arsenalen tidigare.

Piano/Flygel-modulen och "Hammond" kopian låter riktigt bra också. Kommer säkert ligga lika bra som andra liknande program i mixen.

Känns som om PT 8 är ett riktigt låtskrivarprogram nu. Vid sidan om multikanalsmixerinspelningsredigerarprotols.

Återstår bara att se om mina låtarna blir bättre av detta . . . man skall aldrig sluta hoppas! 🙂

Inspirerad blir man i alla fall. Speciellt MIDI-hanteringen skall bli intressant att "dyka ner i". Bara det att få ha velocityfönstret etc öppet under pianorullen underlättar klart. (liknar ett annat program jag använt...)

Link to comment
Dela på andra sajter

suck...

1500 för PT8 och måste därtill skaffa osx 10.5.5 nu också. Köpte 7.3 i somras för 800 och nu blir det ett par tusen till. Digi är bra på mjukvara men dom är verkligen bra på att ta betalt också.

Om jag gör en snabb uträkning på vad det kostar att hålla sitt Digidesign system hyfsat uppdaterat under 2-3 år jämfört med tex. Abletons Live som jag också använder så tycker jag faktiskt att denna uppdatering är svinbillig och otroligt prisvärd.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det nån som vet hur det funkar om man vill köpa pro tools 8 m-powered i fullversionalltså inte en upgrade? hittar bara en upgrade, och när det står upgrade tänker man ju automatiskt att man måste ha en tidigare version av mjukvaran. tycker det låter sjukt billigt med 1500 spänn för ett nyköp av programmet, eftersom 7.0 kostade nästan 3000.

nån som kan göra mig mindre förvirrad ?

god jul förresten =)

Link to comment
Dela på andra sajter

är det nån som vet hur det funkar om man vill köpa pro tools 8 m-powered i fullversionalltså inte en upgrade? hittar bara en upgrade, och när det står upgrade tänker man ju automatiskt att man måste ha en tidigare version av mjukvaran. tycker det låter sjukt billigt med 1500 spänn för ett nyköp av programmet, eftersom 7.0 kostade nästan 3000.

nån som kan göra mig mindre förvirrad ?

god jul förresten =)

Jag håller med, Är oxå förvirrad. Vill även jag veta vad fullversionen kostar då 1500kr bara är uppdateringen. Äger en Mbox med PTLE 7.4 idag men ska gå över till m-audio-ljudkort således behövande PT M-powered 8 😄

Vad kostar egentligen fullversionen vid nyköp??

Link to comment
Dela på andra sajter

man måste avinstallera 7.4 för att installera 8an. Så man kan säga att det är typ som en fullversion man installerar. Det får ju en att undra ännu mer om uppdaterings versionen funkar som full version om man bara köper uppgraderingen. Om det är så, så är det mkt prisvärt! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

man måste avinstallera 7.4 för att installera 8an. Så man kan säga att det är typ som en fullversion man installerar. Det får ju en att undra ännu mer om uppdaterings versionen funkar som full version om man bara köper uppgraderingen. Om det är så, så är det mkt prisvärt! 🙂

hmm låter ju för billigt för att vara sant 😏

slängde ett getöga på m-audios hemsida och där står det att det går loss på USD 299.95, men kollar man på digistore finns inget sånt pris utan bara en upgrade för runt 150 dollar.

om nu upgraden är en fullversion som inte kräver tidigare installation så slår jag fan till imorrn 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...