Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Precis installerat Amplitube 2. Det ser snyggt ut och verkar lÄta bÀttre Àn version 1.

Dock hittar jag inte AC-30 bland presetsen? Är den borttagen el har jag bara missat?

Sedan skulle jag gÀrna fÄ tips pÄ instÀllningar för att skapa det perfekta emo/rock soundet.

Vill alltsÄ ha lagom mkt OD och reverb egentligen, lite Ät AC-30 hÄllet.

Inspiration: Saosin, Taking Back Sunday, The Almost

http://www.myspace.com/takingbacksunday http://www.myspace.com/saosin

Mvh jonte

Redigerat av jonte82
Annons
Postat

Har inte Amplitube 2 framför mig nu men kolla upp www.guitarampmodelling.com. DÀr finns en uppsjö tips och presets till de flesta amp-simmarna.

Postat
Har inte Amplitube 2 framför mig nu men kolla upp www.guitarampmodelling.com. DÀr finns en uppsjö tips och presets till de flesta amp-simmarna.

Ett L för mycket men tack för tipset 😉

Postat
Det perfekta emo/rock soundet?

"Perfekt" som i det perfekta ackordet?

Äsch, ganska rookie pĂ„ gitarrpluggar, vill bara ha tips pĂ„ en schysst rock instĂ€llning om det Ă€r nĂ„n som har en pĂ„ lager.....

Postat

Tackar!

Postat
Det perfekta emo/rock soundet?

"Perfekt" som i det perfekta ackordet?

Nej, perfekt som i det perfekta bpm:et 🙂

Postat

Nu Àr jag inte allt för sÀker pÄ vad de banden har för utrustning men jag skulle bli vÀldigt förvÄnad om Saosin kör med AC30. De har vÀl mera hi gain ljud? MvH

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)
Jo det Àr sant. Saosin kör tydligen pÄ Marshall, Bogner och mesa toppar/lÄdor sÄg jag just. Check it out: http://www.saosin.forumsunlimited.com/inde...showtopic=11243

Undrar om det gÄr att skapa deras sound med amplitube hehe.

Fan amplitube 2 va alldeles för krÀvande för min burk just nu sÄ jag fick gÄ tillbaks till 1an.

MÄste uppgradera burken.

jag kan annars rekommendera en peavy 5150 topp, brukar gÄ o fÄ till liknande ljud Àven om det mest Àr metalband som kör 5150.

Gamla hederliga alternativet POD frÄn line 6 brukar ocksÄ gÄ att vrida fram nÄgot liknande om man sÄ vill, finns ruskigt billiga PODar nu för tiden. Sen tycker jag att POD inte alls lÄter sÀrskilt kul live, men pÄ inspelning funkar det garanterat! Men vill du absolut rodda i amplitube eller liknande sÄ funkar det, dock föredrar jag hellre en POD eller stÀrkare som man mickar upp.

(kom ihÄg att en ganska stor del av soundet sitter i guran ocksÄ) i vissa fall kan det till och med sitta i fingrarna, sÀttet man spelar pÄ

Redigerat av kim87
Postat (redigerat)

Jo det finns visst AC30 modellering, det syns tydligt pÄ typsnittet nÀr du hittar den, vÀxla mellan stÀrkarna.

Eller sÄ letar du bland presetsen, finns dÀr nÀmnd som "30" bara.

Sen har du naturligtvis marshall jcm 800 och Mesa boogie emulering, möljigheterna Àr oÀndliga

för saosin soundet.

Men det ska inte vara idiotlÀtt, du mÄste ha en viss kunskap om

att ratta stÀrkare och pedaler för att fÄ till det i amplitube, annars kommer

det lÄta kasst hur du Àn gör.

Redigerat av mietek

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.