Jump to content
Annons

snodd eller inte


karl

Recommended Posts

Annons
Jag FÖRSÖKER alltid stjäla allt jag gör... men efterssom jag är en halvdan musikant så lyckas jag aldrig planka gitarriffen rakt av, så det blir liksom nåt eget i alla fall!

Om du har den inställningen så blir det väl aldrig nå't intressant och det är väl ingen behaglig känsla att känna att det här är redan gjort och förmodligen mycket bättre också....Jag hade en känsla om den här låten, att den liknade några fraser från en platta med Daniel Lanois från -96 ( åtta år)och det gjorde att den blev liggande ett år...Nåja det var nog bara jag som notera likheten men det känns inte helt bekvämt ändå....men vem fan bryr sig 🙁

karl 😏😳😉LONELY ST.

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

...Om du har den inställningen så blir det väl aldrig nå't intressant och det är väl ingen behaglig känsla att känna att det här är redan gjort och förmodligen mycket bättre också....

Nja... nu var väl mitt inlägg mest menat som att halvt självdistanserat skämt... men det ligger ändå nånting i det. Jag har vid flera tillfällen haft en "stulen" melodi, ett beatframent eller gitarriff i huvudet, satt mig ner och komponerat ihop kring det, och ofta blivit förvånad över hur långt ifrån grundtanken man landar med den färdiga produkten/låten. Inte minst när man släpper på sina replokalskamrater att "göra vad de vill" med idén. Och inte behöver det bli sämre än originalet, men som sagt, ofta annorlunda 😏

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag antydde det i "presentationen": jag är rätt ny på det här med digitalinspelning hemma.. har fram tills nu kört med kassettkopior och VHS (!), dessutom har jag ingen hemsida att lägga upp det på.. Dessutom (nu låter det som jag försöker slingra mig:)) har jag spenderat de sista tre veckorna på att försöka få kvalitet i min hård-mjukvaruuppkoppling.. Men rätt snart kan du nog få avnjuta mitt bidrag till OOOOOLLSSSBERGGG-festivalen. Med stulna riff och allt 😉)

Man kan väl säga att jag just påbörjat nån sorts tredje andning när det gäller musikskapande. Sitta hemma i stället för att harva i replokalen typ.

Har nån rockvideo med gamla synder i digitalt format hos en gitarrkompis. Ska forska i om den går att få webpublicerad på nåt sätt...

/Bengan

*****

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag antydde det i "presentationen": jag är rätt ny på det här med digitalinspelning hemma.. har fram tills nu kört med kassettkopior och VHS (!), dessutom har jag ingen hemsida att lägga upp det på.. Dessutom (nu låter det som jag försöker slingra mig:)) har jag spenderat de sista tre veckorna på att försöka få kvalitet i min hård-mjukvaruuppkoppling.. Men rätt snart kan du nog få avnjuta mitt bidrag till OOOOOLLSSSBERGGG-festivalen. Med stulna riff och allt 🙂)

Man kan väl säga att jag just påbörjat nån sorts tredje andning när det gäller musikskapande. Sitta hemma i stället för att harva i replokalen typ.

Har nån rockvideo med gamla synder i digitalt format hos en gitarrkompis. Ska forska i om den går att få webpublicerad på nåt sätt...

/Bengan

*****

Min replokalstid är också över och fördelen är att man får bestämma själv, nackdelen är att det uppstår inte korsbefruktningar såvida man inte är schizofren 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag antydde det i "presentationen": jag är rätt ny på det här med digitalinspelning hemma.. har fram tills nu kört med kassettkopior och VHS (!), dessutom har jag ingen hemsida att lägga upp det på.. Dessutom (nu låter det som jag försöker slingra mig:)) har jag spenderat de sista tre veckorna på att försöka få kvalitet i min hård-mjukvaruuppkoppling.. Men rätt snart kan du nog få avnjuta mitt bidrag till OOOOOLLSSSBERGGG-festivalen. Med stulna riff och allt 🙂)

Man kan väl säga att jag just påbörjat nån sorts tredje andning när det gäller musikskapande. Sitta hemma i stället för att harva i replokalen typ.

Har nån rockvideo med gamla synder i digitalt format hos en gitarrkompis. Ska forska i om den går att få webpublicerad på nåt sätt...

/Bengan

*****

Min replokalstid är också över och fördelen är att man kan vara kompromisslös, nackdelen är att inte korsbefruktningar kan uppstå...såvida man inte är schizofren 😉

Edit: Har inte kommit igång ännu med mitt bidrag till festivalen....

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som ville gissa på Stevie Winwood 😳

Han är ju också en klippa...lyssnade inte mycket på SDG men väl när han gjorde comeback " Back in highlife again" tyckte jag var skitbra....

karl 😏

Hmm, men han har Robert Prytz att tacka för mycket....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...