Jump to content
Annons

Scooter vs Status Quo


Uozon

Recommended Posts

Annons

Var ett tag sen scooter gjorde något eget.

Posse var la den senaste singeln som var eget material.

Vissa låtar på albumen är egna, men inte många.

En gång i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det änna gått för långt..

Creds till dom dock, har hållit på sen 93/94.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ett tag sen scooter gjorde något eget.

Posse var la den senaste singeln som var eget material.

Vissa låtar på albumen är egna, men inte många.

En gång i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det änna gått för långt..

Creds till dom dock, har hållit på sen 93/94.

Posse (I Need You On The Floor) samplar inte den KLF?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ett tag sen scooter gjorde något eget.

Posse var la den senaste singeln som var eget material.

Vissa låtar på albumen är egna, men inte många.

En gång i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det änna gått för långt..

Creds till dom dock, har hållit på sen 93/94.

Posse (I Need You On The Floor) samplar inte den KLF?

Sampla KLF är som att sampla samplat material som är samplat 🙂

Posse är väll okej, men vilken KLF låt isåfall?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ett tag sen scooter gjorde något eget.

Posse var la den senaste singeln som var eget material.

Vissa låtar på albumen är egna, men inte många.

En gång i tiden var dessa 3 snubbar riktigt bra! Men nu har det änna gått för långt..

Creds till dom dock, har hållit på sen 93/94.

Posse (I Need You On The Floor) samplar inte den KLF?

Mycket möjligt att vissa delar eller ljud är samplade.

Men vad scooter annars gör är att stjäla hela låtar. Ripoffs, cover, kalla det va dom vill 🙂

Det är synd egentligen för den ena killen uttav de tre (rick), den lilla knubbiga killen.

Han är en riktigt, riktigt grym producent!

Han har bla hjälp Tiesto, ATB, AVB och både producerat och mastrat många av deras låtar.

Han är ett riktigt geni!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är synd egentligen för den ena killen uttav de tre (rick), den lilla knubbiga killen.

Han är en riktigt, riktigt grym producent!

Han har bla hjälp Tiesto, ATB, AVB och både producerat och mastrat många av deras låtar.

Han är ett riktigt geni!

Han är grym. Gillar även Ferris som var med i början. Deras först singlar innehåller inga samples av andra artister.

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

En kommentar som stod på Youtube, beskriver rätt bra vad jag tycker om det:

Biggest load of fuckin shite i have eva heard. Quo are legends - Scooter is the worst excuse for a band i have eva known. Cant believe Quo would consent to this absolute fuckin shit.

...fast Status har kanske inte sålt så mycket på sistone - och så tyckte de kanske att de kunde få upp intresset för deras musik bland folk om de gör ett sådant samarbete med något som är trendigt eller något...

Detta var i alla fall pinsamt dåligt.

Någon nämnde att Scooter har hållit på sedan 93/94 någon gång...

Status Quo firade 20-årsjubileum 1982 och kallade albumet 1+9+8+2. Snacka om timing, förresten... 🙂 Nu är deras gäng 26 år äldre än då. Gammal är äldst och de enda som gör Status' musik bäst, är Status - utan inblandning från störande element... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sampla KLF är som att sampla samplat material som är samplat :rolleyes:

Posse är väll okej, men vilken KLF låt isåfall?

Skulle tro att det är What is love som han tänker på. Men det är troligtvis inte samplat, bara samma synthslinga.

Jo visst nu hör jag 🙂

- Scooter utger sig för att göra techno men det är inte speciellt likt techno, eller hur?

Vad skulle ni säga att Scooter sysslar med? Kanske en utvecklad form av happy hardcore? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ennels (oregistrerad)

Alltså..

Det fanns en tid när jag respekterade Status Quo .. Min första konsert som 10åring va på just status quo i globen på deras rock til you drop turne och jag älskade deras gamla material.. det gör jag väl iofs fortfarande ..

Men jag bara skrattade rakt ut när jag hörde detta!

Tragiskt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är ganska häftigt att 2 grupper, som gör så olik musik kan gå ihop och göra en låt tillsammans.

Nog för att låten i sig är en gammal SQ låt, men tycker ändå det är häftigt.

Jag diggar den, kan nog bli hit i några länder.

Och denna musikstil dom låten går i kallas lättare form av Jumpstyle så kallad "Dance Jump""

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är ganska häftigt att 2 grupper, som gör så olik musik kan gå ihop och göra en låt tillsammans.

Nog för att låten i sig är en gammal SQ låt, men tycker ändå det är häftigt.

Jag diggar den, kan nog bli hit i några länder.

Och denna musikstil dom låten går i kallas lättare form av Jumpstyle så kallad "Dance Jump""

Jag lyssnade inte på detta klippet, men dom brukade göra happy hardcore, dock så har dom ju börjat övergå till någon form av jumpstyle på senare dar. "Jumping all over the world"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sampla KLF är som att sampla samplat material som är samplat 😳

Posse är väll okej, men vilken KLF låt isåfall?

Skulle tro att det är What is love som han tänker på. Men det är troligtvis inte samplat, bara samma synthslinga.

Jo visst nu hör jag 😱

- Scooter utger sig för att göra techno men det är inte speciellt likt techno, eller hur?

Vad skulle ni säga att Scooter sysslar med? Kanske en utvecklad form av happy hardcore? 😄

Kanske "Stadium techno"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...