Jump to content
Annons

Ventil - Your absence messes up my life


GiBBAN

Funkar?  

6 röster

  1. 1. Funkar?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Your absence messes up my life

ARTIST/GRUPP: Ventil

GENRE: Balladig

LÅTLÄNGD: 3:39

KOMPOSITÖR: Andreas Pålsson & Micael Nordlund

PRODUCENT: Andreas Pålsson & Micael Nordlund

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.01 megabyte

STATUS: Skiss - Saknar sång

LÅTLÄNK: Your absence messes up my life

Skulle även vilja veta om trummorna funkar eller om det är på tok för mycket reverb på dom.

Tack på förhand.

Redigerat av GiBBAN
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

MYCKET bra balladstoff, det kommer sång oxå va?

Tycker trumliret inte matchar riktigt. Såna där (föralldel schyssta) synkoper kräver lite tyngre komp i övrigt för att passa. Så antingen på med lite grym elgitarr där trummorna börjar eller oxå gör du en laidback med vispar och lite mer combostuk (skulle jag gilla).

Smärre hit med rätt text tror jag! Thumbs up!

(Säger inget om ljudet eftersom jag sitter på kass micro-laptophögtalare just nu. )

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart en bra grund och med rätt text och sång kan det nog bli en riktig höjdare.

Håller med Hammagrella om att trummorna inte riktigt passar till låten, dessutom låter de lite undantryckta. Upp med dem en aning. Gitarrerna låter (jag vet att det är en smaksak) lite för mycket "piezo", de har det där något plastiga soundet man kan få när man spelar in genom den inbyggda micken.

Trots lite gnäll tycker jag att idén är fin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker trumliret inte matchar riktigt. en laidback med vispar och lite mer combostuk (skulle jag gilla).

Smärre hit med rätt text tror jag! Thumbs up!

Helt klart att det skulle vara ett annat trumkomp....Nu blir det hela helt slätstruket....Lägg på lite suggestivt så kommer harmisarna mer till sin rätt ...Och en sjysst sång med känsla så är du i mål....

Tycker jag

karl 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det som sagts är nog det som behöver sägas i det här läget. Lite slätstruket men hopplöst att sia om utan sång. Skippa piezomickningen om möjligt och se över trummorna. Kan bli giftigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MYCKET bra balladstoff, det kommer sång oxå va?

Tycker trumliret inte matchar riktigt. Såna där (föralldel schyssta) synkoper kräver lite tyngre komp i övrigt för att passa. Så antingen på med lite grym elgitarr där trummorna börjar eller oxå gör du en laidback med vispar och lite mer combostuk (skulle jag gilla).

Smärre hit med rätt text tror jag! Thumbs up!

(Säger inget om ljudet eftersom jag sitter på kass micro-laptophögtalare just nu. )

Tackar.

Vi var lite oroliga att trummorna inte skulle funka. Men jag greppar inte riktigt vad du menar för trummor. Jazz?..

Har du någon låt du kan tipsa om så jag kan få lite inspiration?

Tack övriga för kommentarerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...