Jump to content
Annons

att distad slide banjo kan låta så bra!


sixties

Recommended Posts

Hade knappt hört baskery ( systrarna Bondesson utan farsan på trummor) men det känns väldigt originellt och bra och det svänger otroligt (efter ca 2,20 kommer de igång ordentligt) , tänkte att fler kanske ville höra något bra.

http://www.myspace.com/baskery

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
SVINBRA!

Gött som fan att det är dels svenska musiker. Och dessutom tjejjer som lirar hur jävla skitbra som helst.

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 🙂

Längesen man såg så mycket attityd!

JA, det svänger verkligen, det är nästan mer hårdrock än Country!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visst var det bra! Riktigt kul att höra och se. Ännu mer sugen på att skaffa en banjo nu... något som jag haft i planerna de senaste 10 åren men det tycks ju aldrig bli av!

Link to comment
Dela på andra sajter

SVINBRA!

Gött som fan att det är dels svenska musiker. Och dessutom tjejjer som lirar hur jävla skitbra som helst.

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 😆

Längesen man såg så mycket attityd!

JA, det svänger verkligen, det är nästan mer hårdrock än Country!

Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 🙂😲

Link to comment
Dela på andra sajter

SVINBRA!

Gött som fan att det är dels svenska musiker. Och dessutom tjejjer som lirar hur jävla skitbra som helst.

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 😆

Längesen man såg så mycket attityd!

JA, det svänger verkligen, det är nästan mer hårdrock än Country!

Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 🙂😲

Jo, syftade mer på att det var riktigt tung gung som man normalt vanligen finner innom (bra) hårdrock och inte förväntar sig att 3 tjejer som lirar country/blues/rock´n´roll ska prestera.

har du hört Blackfoot liven från ca 79-80? riktigt bra trummor och tajt, får lite metallica känsla (som de kunde önska att de lät)

Blackfoot- good morning studio(ännu bättre live!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs spelat, vad är det för låt, nån trad? Tycker den känns igen 😏

är det inte Rollin and tumblin?

RL burnside.rollin & tumblin

Canned heat: rollin & tumblin

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

SVINBRA!

Gött som fan att det är dels svenska musiker. Och dessutom tjejjer som lirar hur jävla skitbra som helst.

Många bluegrassgubbar känner sig nog rätt så omkörda 😛

Längesen man såg så mycket attityd!

JA, det svänger verkligen, det är nästan mer hårdrock än Country!

Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 🙂🙂

Jo, syftade mer på att det var riktigt tung gung som man normalt vanligen finner innom (bra) hårdrock och inte förväntar sig att 3 tjejer som lirar country/blues/rock´n´roll ska prestera.

har du hört Blackfoot liven från ca 79-80? riktigt bra trummor och tajt, får lite metallica känsla (som de kunde önska att de lät)

Blackfoot- good morning studio(ännu bättre live!)

Jo jag har allt hört dom. Tycker väl sådär om dom. Har ett par gamla plattor liggandes på vinden.

Han har lite för bultigt röst för min smak, sjunger ju annars jävligt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete vilket sväng!! Såg på deras myspace att dom kommer och lirar här i umeå den 18:e oktober... Får inte missa dom då 😱

ja, live tror jag det blir ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast det roliga är ju att countrymusiker lirar ju skiten av hårdrocksmusiker. 😛😲

Jävla värdepåstående.

Det lät väldigt bra. 🙂 Jag kan förvänta mig att de är väldigt bra live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...