Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag har tidigare kunnat zomma in mina spår med zoomreglagen nere i högra hörnet till den grad att jag kan se stora sinus kurvor, nu av någon underlig anledning kan jag inte zomma in alls lika mycket när jag drar reglagen till max, vilket försvårar att klippa.

Någon som har en lösning på detta problem?

MVH

Mattias

Annons
  • 2 månader senare...
Postat
  barrf sa:
Ta tag i tidlinjen (håll in musen) och dra uppåt?

Samma resultat 😉

Vid full utzoomning är jag inte i närheten av samma resultat jag brukade ha.

Postat

Det finns ett litet zoom reglage i vid höger list, ganska högt upp, prova att lattja med den och titta på grafen i en audiofil medans du gör det. Kanske är det den som du råkat komma åt innan. Den zoomen zoomar den grafiska visningen av midi/audio data på varje spår-block.

Postat (redigerat)
  Opus99 sa:
Det finns ett litet zoom reglage i vid höger list, ganska högt upp, prova att lattja med den och titta på grafen i en audiofil medans du gör det. Kanske är det den som du råkat komma åt innan. Den zoomen zoomar den grafiska visningen av midi/audio data på varje spår-block.

Jo precis men den zommar ju bara lodrät, jag vill zomma in grafen vågrät och har kunnat göra det mycket mycket mer än vad jag kan nu.

Vilken nötknäckare.

Tack för svar ändå.

så här ser grafen ut vid full inzoomning: Klicka här

Redigerat av galvano
Postat
  galvano sa:

Det där kan ju inte vara full inzooming? Cubase kan ju gå in på en nivå där du ser varenda samplevärde. Det kan så gott som alla sequencers. Är de det som är problemet, att du kommer inte närmare än sådär?

Postat

Det ska ju finnas ett reglage nere mot högra hörnet.

Det reglaget ska ju fixa inzoomningen, inte det som är uppe till höger.

Postat
  Opus99 sa:
  galvano sa:

Det där kan ju inte vara full inzooming? Cubase kan ju gå in på en nivå där du ser varenda samplevärde. Det kan så gott som alla sequencers. Är de det som är problemet, att du kommer inte närmare än sådär?

Precis, det är det som är problemet. Jag tycker det är skit konstigt också, men jag måste ju ha gjort något antagligen.

Postat
  joachime sa:
Testa att använda kortkommandot för zooma in horisontellt. Har för mig det är G eller H by default.

Kommer du djupare då?

Samma visa tyvärr.

I default läge på zoom-reglaget dvs mitten, så är mina spår i princip en cm breda, mycket skumt.

Postat
  galvano sa:
  joachime sa:
Testa att använda kortkommandot för zooma in horisontellt. Har för mig det är G eller H by default.

Kommer du djupare då?

Samma visa tyvärr.

I default läge på zoom-reglaget dvs mitten, så är mina spår i princip en cm breda, mycket skumt.

Pröva att skapa ett nytt, tomt projekt. Blir det likadant då?

Blir det skillnad om du jobbar i en annan samplingsfrekvens?

Postat

vad är det för version du använder? finns alltid någon vettigt update att göra.

det finns ingenting i preferences att göra, däremot kan det vara värt att titta med "G" och "H" om grafikkortet "hinner med" snabba ändringar. tryck kortkommando för zoom, och släpp. zoomas in och ut med lite delay, eller svarar den på en gång?

Postat
  zagor sa:
vad är det för version du använder? finns alltid någon vettigt update att göra.

det finns ingenting i preferences att göra, däremot kan det vara värt att titta med "G" och "H" om grafikkortet "hinner med" snabba ändringar. tryck kortkommando för zoom, och släpp. zoomas in och ut med lite delay, eller svarar den på en gång?

V. 3.0.3 623 och har aldrig haft detta problem tidigare.

Har precis installerat om och det ser likadant ut.

Nya projekt har samma problem, och "G" samt "H" fungerar fint med grafikkortet som jobbar följsamt.

Postat

Endera är det ett fel utanför Cubase, pröva att uppdatera till 3.1.1.944.

Eller så ligger problemet i någon inställning som inte skrivs över när du installerar om Cubase. Leta genom registret efter strängar som har med Cubse att göra. Hjälper det inte att ta bort dem kanske du ska testa att installera om Windows.

Postat
  joachime sa:
Endera är det ett fel utanför Cubase, pröva att uppdatera till 3.1.1.944.

Eller så ligger problemet i någon inställning som inte skrivs över när du installerar om Cubase. Leta genom registret efter strängar som har med Cubse att göra. Hjälper det inte att ta bort dem kanske du ska testa att installera om Windows.

Jo jag provade att uppdatera men det hjälpte inte, så det är väl installera om windows som gäller, ack.

Postat
  joachime sa:
Har du även prövat det omvända, öppna ett projekt du vet fungerar på annan dator i ditt Cubase?

Nej det får jag göra vid tillfälle.

Postat

Har löst problemet nu och tänkte bara berätta vad det var som orsakade detta i´fall någon annan råkar ut för problemet.

I project setup kan man ställa in hur långt projektet är, det stog 30timmar i min ruta av någon anldedning, när jag minskade ner detta kunde jag zomma in som vanligt igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.