Jump to content
Annons

Oktava ML-52


3millimetersPlektrum

Recommended Posts

Annons

-02 är lite tyngre i basen än -01, men i diskanten är de likadana.

Kvalitetsmässigt skiljer det inget, såvitt jag vet - utan prisskillnaden beror antagligen på att fler föredrar -01, så att det går att ta mer betalt för den modellen.

-01 finns med bland mina testinspelningar, så att du kan lyssna på ljudexempel. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

-02 är lite tyngre i basen än -01, men i diskanten är de likadana.

Kvalitetsmässigt skiljer det inget, såvitt jag vet - utan prisskillnaden beror antagligen på att fler föredrar -01, så att det går att ta mer betalt för den modellen.

-01 finns med bland mina testinspelningar, så att du kan lyssna på ljudexempel. 🤪

Lyssnar nu! Använde du -01 eller -02? Är Proximity-effekten likadan på båda?

Link to comment
Dela på andra sajter

-02 är lite tyngre i basen än -01, men i diskanten är de likadana.

Kvalitetsmässigt skiljer det inget, såvitt jag vet - utan prisskillnaden beror antagligen på att fler föredrar -01, så att det går att ta mer betalt för den modellen.

-01 finns med bland mina testinspelningar, så att du kan lyssna på ljudexempel. 😎

Lyssnar nu! Använde du -01 eller -02? Är Proximity-effekten likadan på båda?

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att testa -02 själv, så jag kan bara säga vad jag har hört från andra i det fallet...

Proximityeffekten borde vara likadan. Det är ju i princip samma mic. Jag ska höra med ryssarna om jag kan få ett mer uttömmande svar från dem. Återkommer i veckan om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...