Jump to content
Annons

Låda till tiny terror?


soderbaum

Recommended Posts

Annons

Jag kör min TT ihop med Blackhearts 1x12:a och det låter kanon enligt mig. Jag har dock inte testat den med Orange PPC112 (eller någon annan 1x12:a) och det har inte blivit av att jag har tagit den till repis för att testa den på större grejjer så jag kan inte säga att Blackhearten fungerar bättre än någon annan låda, men den+TT:n låter i alla fall mycket bra.. enligt mig. Harley Bentons 1x12:a är ju annars nästan gratis på Thomann så den skulle ju kunna vara värd att testa? Men den är på 8 ohm så du kan inte köra 2 stycken i stereo.

med TT:n

Annars är ju en tanke att köpa 2 stycken 1x12:or istället för 1 2x12:a för att få "mer stereo"?

Mvh Mathias

Ps. Men har du plats och kan dra på lite i villan så varför inte en 4x12:a plus Harley Bentons 1:12:a? Jag har dock som sagt inte testat TT:n på annat än Blackhearten så vilken 4x12:a som skulle kunna passa, vet jag inte.. vilken bra hjälp va, he, he 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med harley benton 2x12 med celestion vintage element. Funkar skitbra och det är samma högtalarelement som oranges egna lådor fast till ett billigare pris, och så slipper man ha en stor ful orange låda i hemmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har 1x12 lådan (oranges egen) och den låter ju bra, annars har jag bara testat att köra basen genom tiny terrorn och en 1x15 marsahall låda (för bas) det funkade inte så jätte bra, tyckte inte ljudet blev som jag tänkt mig,

jag har en trasig stärkare med 2x12 som står (tro det är en lem) men jag läste att deras högtalare inte var nått vidare så jag har inte testat den men det kanske man skulle göra för att jämföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...