Jump to content
Annons

Nya ACDC


DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
NY DANS NY CHANS. ACDC 21/6 Ullevi.

Jaaaaaaaaa.....dom kommer igen till sommaren. http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/nyheter/...Artikel=2504746

Såg förresten att biljetter finns att boka på blocket redan trots att dom inte är släppta..hmmmm 😑

http://www.blocket.se/vi/19481048.htm?ca=11_s

ÅH! >_< Jag måste ha pengar tills dess! Fan, att vara ungdom och vara för lat att jobba lönar sig inte i längden alltså!

Verkar också finnas på biljettshop.se! Fan, dom där jävlarna är inte att lita på!

Redigerat av Rowyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Far åt helvete alla företag som köper upp biljetterna, denna gång stoppar ni mig inte, era jävla utsugare.

Blir så jävla arg när man sedan tittar på blocket och så står företagen och försöker leka hjältar, "Fick du inte tag på biljett? Vi har dom till ett otroligt pris, sittplats uppe i takhelvetet på globen för endast 3000 kr". Ja om ni hade gett fan i att köpa upp alla biljetter så hade ni vart fan så mkt mer hjältar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Far åt helvete alla företag som köper upp biljetterna, denna gång stoppar ni mig inte, era jävla utsugare.

Blir så jävla arg när man sedan tittar på blocket och så står företagen och försöker leka hjältar, "Fick du inte tag på biljett? Vi har dom till ett otroligt pris, sittplats uppe i takhelvetet på globen för endast 3000 kr". Ja om ni hade gett fan i att köpa upp alla biljetter så hade ni vart fan så mkt mer hjältar.

Allting handlar om pengar brorsan,pengar 😑

Det är deras leve bröd!Sorgligt nog...

Link to comment
Dela på andra sajter

Far åt helvete alla företag som köper upp biljetterna, denna gång stoppar ni mig inte, era jävla utsugare.

Blir så jävla arg när man sedan tittar på blocket och så står företagen och försöker leka hjältar, "Fick du inte tag på biljett? Vi har dom till ett otroligt pris, sittplats uppe i takhelvetet på globen för endast 3000 kr". Ja om ni hade gett fan i att köpa upp alla biljetter så hade ni vart fan så mkt mer hjältar.

Allting handlar om pengar brorsan,pengar 😊

Det är deras leve bröd!Sorgligt nog...

Men Livenation måste fan skärpa sig tycker jag! Jag såg ett reportage om just det här att företag köper upp alla biljetterna. I något land(fråga mig inte vilket) så har de infört en lag att det pris som det står på biljetten gäller oavsett vad. Man kan inte höja eller sänka priset. Varför inför vi inte något sådant här i Sverige? AC/DC borde väl ändå också få veta sådant här? De är ju de som bestämmer tillsammans med livenation om hur många biljetter de ska vara och vilket pris de säljer de för!

Link to comment
Dela på andra sajter

Far åt helvete alla företag som köper upp biljetterna, denna gång stoppar ni mig inte, era jävla utsugare.

Blir så jävla arg när man sedan tittar på blocket och så står företagen och försöker leka hjältar, "Fick du inte tag på biljett? Vi har dom till ett otroligt pris, sittplats uppe i takhelvetet på globen för endast 3000 kr". Ja om ni hade gett fan i att köpa upp alla biljetter så hade ni vart fan så mkt mer hjältar.

Allting handlar om pengar brorsan,pengar 😊

Det är deras leve bröd!Sorgligt nog...

Men Livenation måste fan skärpa sig tycker jag! Jag såg ett reportage om just det här att företag köper upp alla biljetterna. I något land(fråga mig inte vilket) så har de infört en lag att det pris som det står på biljetten gäller oavsett vad. Man kan inte höja eller sänka priset. Varför inför vi inte något sådant här i Sverige? AC/DC borde väl ändå också få veta sådant här? De är ju de som bestämmer tillsammans med livenation om hur många biljetter de ska vara och vilket pris de säljer de för!

Instämmer. Det är en ganska självklar lag tycker jag. Vad äre dom väntar på? Det är ju bara införa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

AC/DC har knåpat ihop någon slags box nu, release idag. Innehåller några remastrade låtar. En del låtar som inte släppts på någon av deras skivor. en LP skiva också... massa annat. Plus en liten förstärkare.

Man kan se Angus Young spela på den tillbehörande förstärkarn här: http://www.acdcbacktracks.com/pages/3999219/#

Haha 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om den där boxen betyder "-Tack & Adjö!" ???

En sjuhelvetes jävla tur att man hann se dom igen då på Ullevi! Ta mig fan bland det bästa jag hört. Och den volymen, JIIISES!!!

Dom körde på EV X-Array moddat med JBL-element.

Main PA: 128 st X-Array + 32 Line-Array + 74 st subbar! Delaytowers: 64 Line Array!

Om jag har räknat det rätt så var det 1.4 miljoner watt! Tro fan att det var svinhögt OCH kristallklart ljud! Jag var inte ens trött i öronen efteråt.

Bästa gitarrljudet jag nånsin hört!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som stör mig över det basen spelar första gången 1:02 in i låten? Är en ton där som återkommer varje refräng som jag inte riktigt kommer överens med 😆

Ja, det är bara du. Jag tycker att Cliff gör en slide från tonen D till ett öppet A vilka är grundtonerna i ackorden. Inget fel med det, istället mycket smakfullt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Undrar om den där boxen betyder "-Tack & Adjö!" ???

Nä det tror jag inte. Varför skulle det göra det? Och skulle de göra det vore det mycket tråkigt. Finns inget band som skulle kunna fylla deras plats. Och utan dem hade världen inte vetat vad de gått miste om.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Framtiden känns ganska oviss när det gäller AC/DC. Brian har sagt att han snart vill dra sig tillbaka. Plus att dom nyligen fått skjuta upp på ett par konserter pga att Brian var tvungen att vila sig från någon inre skada eller något. Dom har trots allt vart ute på turné i ett år nu.

Men men, dom kan bevisligen fortfarande rocka. Totalt överlägsna än i dag.

Edit: Skulle heller inte vilja att de tog in en ny sångare ifall Brian tackar för sig. Känns inte rätt. Men det vore iof kul att se AC/DC göra en spelning på ett mindre ställe. På något ställe de spelade på 70-talet.

Redigerat av Riffraff
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Njä tror nog de lägger av i såna fall istället för att ta in ny sångare. Vore tråkigt eftersom jag inte heller såg dem i somras. Vore kul se dem en sista gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog generellt att det är dags för dem att lägga av. De har inte gjort särskilt mycket bra på flera år.

Och när Angus Young zoomades in på storbildsskärmarna på Globenkonserten så såg han ut som den mätta äldre affärsman spelades busig pojke i skoluniform som han antagligen är. Ska de fortsätta så bör de nog skippa storbildsskärmarna på konserterna ...

Eller så lägger de av innan de blir patetiska (tycker jag som ändå är ett fan ...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis ska de fortsätta, även om någon av dem, tex Brian måste lägga av. Ta in en ny bara. Det gjorde de ju när Bon Scott dog.

Jag har aldrig fattat det där snacket att band borde lägga av när de börjar bli flintis. Och absolut inte så länge de fyller jätterarenor jorden runt hur mycket som helst. Vi vill ju se dem för fan?!

Sist jag såg Johnny Winter var han jäkligt knackig, de tammefan bar in honom, och bar ut honom, han spelade långsamt och rösten var så svag att det bara väste lite, som om han haft stroke minst. Vi som var där älskade honom i alla fall. Nu är han friskare tack och lov, men jag vill gärna se honom igen om han kommer, fast jag vet att han aldrig blir lika bra som han var i början på 90-talet.

Chuck Berry likaså, han är ju 84 eller vad det är och börjar bli lite seg, men vaddå, han är ju GUD! Han startade allt, skrev världens bästa rocklåtar, klart som fan vi vill se honom. Trummisen fick ett plekrum av honom för några år sen, C.B. står det på det. AC/DC sa en gång att de hatade hårdrock som Van Halen (när de spelade tillsammans i Stockholm) Chuck Berry är våran idol sa de sen.

Byt ut Brian och fortsätt. "Ride on, ride on".... (En av deras bästa)

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

AC/DC kommer aldrig bli patetiska. Med det gitarrljudet så är det omöjligt 😎

Jag skiter faktiskt i hur dom ser ut när dom spelar. Bara Angus kan ränna runt på scenen, stå och trampa och göra duckwalks så är jag nöjd.

Dom har ju sagt själva att så länge dom tycker det är kul och dom klarar av det, så kommer dom spela vidare. Tar dom in en ny sångare om Brian skulle sluta så får dom fan köra sina gamla låtar och inte spela in nytt material. Skulle bara kännas konstigt och inte rätt att höra AC/DC utan Brian eftersom man förknippar honom så mycket med AC/DC.

Och till er som säger att dom inte gjort något bra på flera år kan jag inte hålla med om. Jag tycker t.ex. Stiff upper lip och Black Ice är bra skivor som jag gärna lyssnar på. Bara för skivorna inte är lika bra som Back in Black så äre inte skit bara för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tar dom in en ny sångare om Brian skulle sluta så får dom fan köra sina gamla låtar och inte spela in nytt material. Skulle bara kännas konstigt och inte rätt att höra AC/DC utan Brian eftersom man förknippar honom så mycket med AC/DC.

Jaha och vad tror du jag och andra tyckte om att höra Brian sjunga Scotts låtar då? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudskälet till att lyssna på AC/DC är inte för sången. Det är snarare giftiga gitarr riff, 2-4 komp och åttondels bas som gör låtarna. Det är ju Malcolm som skriver det mesta av musiken. Det går nog att hitta en annan sångare, men då ska han vara jävligt bra. Helst redan en etablerad sångare som hoppar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och vad tror du jag och andra tyckte om att höra Brian sjunga Scotts låtar då? :rolleyes:

Jag har inget emot att någon annan sjunger Brian/Bons låtar. Men är lite tveksam till om dom skulle släppa nytt album med en ny sångare.

Nä fan jag är kluven i den här frågan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Brian var ju sjukt jävla bra på Back in Black, sen har ju han skrikit i alla år och det har satt sina spår, han är ju så långt ifrån Peter Jöbak det bara går. Vet ingen som har det där spruckna och ändå bibehålla "sången" i det. Bra på scenen har han vart i alla år.

Bon Scott var oxå bra, lite mer knasig och galen på scenen än Brian. Sen att han dog är tragiskt och det är bara att gilla läget! Och därmed ska man nog inte hålla på att jämföra dom två. Det gör det inte rättvist.

Hoppas dom håller på några år till. Och kommer dom till svergie så se för fan till att komma iväg och se dom. Skit i öronproppar. Ljudet är skitbra, magiskt snyggt och in i helvete högt och ett gitarrljud från en annan värld!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musi...ticle6492683.ab

Nytt album med låtar från 1976 - 2008. Är det ett tecken på att dom börjar runda av karriären?

Ja man vet fan inte! Men dom har sagt att dom kommer spela hela livet tills dom däckar på scenen.

Och dom har ju inte ens nått 60-årsstrecket?

Brian har ju sagt att han börjar bli trött på det. Men Jag tror personligen att dom kanske tar en rejäl pause igen?!

AC/DC behöver heller inte spotta ur sig plattor. Dom fyller arenorna ändå.

Och en samlingsplatta vore väl på sin plats ändå? Jag vet inget "best of" sen tidigare?

En video, en best of, och soundtrack till Ironman-2! Det är ju ändå ett rätt fett paket!

Btw Riffraff, fick du tag på biljetter till 3e juni?

Annars finns det kvar: http://www.eventim.se/cgi-bin/biljetter.ht...411$867027

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man vet fan inte! Men dom har sagt att dom kommer spela hela livet tills dom däckar på scenen.

Och dom har ju inte ens nått 60-årsstrecket?

Brian har ju sagt att han börjar bli trött på det. Men Jag tror personligen att dom kanske tar en rejäl pause igen?!

AC/DC behöver heller inte spotta ur sig plattor. Dom fyller arenorna ändå.

Och en samlingsplatta vore väl på sin plats ändå? Jag vet inget "best of" sen tidigare?

En video, en best of, och soundtrack till Ironman-2! Det är ju ändå ett rätt fett paket!

Btw Riffraff, fick du tag på biljetter till 3e juni?

Annars finns det kvar: http://www.eventim.se/cgi-bin/biljetter.ht...411$867027

Jag har fixat ståplatsbiljetter 😆

Malcolm sa i en interview för länge sen att det var några som ville att dom skulle släppa en Greatest hits skiva, men att dom då sa nej till det med kommentaren "what fucking hits?". 🙂 Men men, dom har kanske insett att det är på tiden att släppa ett sånt album nu. Den heter ju dock inte Greatest Hits, utan det är bara ett ihop-plock av låtar från tidigare album.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fixat ståplatsbiljetter 😄

Malcolm sa i en interview för länge sen att det var några som ville att dom skulle släppa en Greatest hits skiva, men att dom då sa nej till det med kommentaren "what fucking hits?". 🙂 Men men, dom har kanske insett att det är på tiden att släppa ett sånt album nu. Den heter ju dock inte Greatest Hits, utan det är bara ett ihop-plock av låtar från tidigare album.

Hehe!

Gött, då ses vi där! 😄

J Ä V L A R va gött det ska bli att få se AC igen! Ullevi var magiskt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...