Jump to content
Annons

Three swedish tigers - 89 tv screen


Sonnert

vad tycker ni om låten/mixen?  

9 röster

  1. 1. vad tycker ni om låten/mixen?

    • felfri
      1
    • bra
      3
    • duger
      3
    • inge vidare
      0
    • katastrof
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: 89 tv screen

ARTIST/GRUPP: Three swedish tigers

GENRE: synt, elektro

LÅTLÄNGD: 4:22

KOMPOSITÖR: Three swedish tigers

PRODUCENT: Three swedish tigers

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STATUS: färdig demo (kanske)

LÅTLÄNK: 89_tv_screen

vill gärna ha tips på hur mixen kan förbättras.

edit: ny låtlänk

Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tycker det är ett litet uns för mycket reverb på basen.

Sången skulle kanske ligga lite längre fram, men med mindre diskant. Sedan är sången inte helt ren, men jag antar att detta inte är intressant då det är mixen som efterfrågas.

Snaren ligger känns lite störande vänster efter en veva i lurar. Den skulle behöva ett komplement till höger.

Annars svänger det helt klart. Skönt och taktfast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den, tycker själva låten är kalasbra!

...hjärnan kopplar till postpunk, attityd och kalla syntar - och det är bra betyg! 😄

Speciellt sången är lysande, viskversen hur cool som helst.

Detta står ut och låter så jäkla eget,

och det är en skitbra egenskap.

Mina enda invändningar är mot mixen (som du vet 😉 ) och/eller mastring:

Runt 3-5 khz skär det lite i öronen, och så är det massor av mullrande reverb på dom låga frekvenserna.

Nu vet jag att du är ute efter ett visst sound, och det är inte dom grejerna jag vill åt... Som sagt - detta är kanon! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Svängigt som tusan!

Det ända jag kan komma på är att jag vill ha en renare bas. Bort me reverbet och plocka fram den lite mer så den inte känns så grötig. (börjar bli pinsamt att skriva om basen, eftersom alla verkar kommentera den)

Pluspoäng för den väldigt kladdiga virveln! Den låter mumsig som bara den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid gott med lite synth på fredagsmorgon! Dock skulle jag vilja har lite mer saker som händer i låten, inget stort utan mer små detaljer typ slingor och rytmer som bryter. Basen javisst men de coolt med reverb. Kanske lite fetare mellanregister. Ehh de är en go synthlåt, bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan är sången inte helt ren

sången ska vara oren, det är charmigt, sen ska jag inte sticka under stolen med att sångerskan inte kan ta rena toner 🙂.

reverbet i basen ska jag kolla på direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan är sången inte helt ren

sången ska vara oren, det är charmigt, sen ska jag inte sticka under stolen med att sångerskan inte kan ta rena toner 🙂.

reverbet i basen ska jag kolla på direkt

Misstänkte att sågen hörde till. Och det är lite småcharmigt, särskilt när låten har fått gå några gånger. Men basen och snaren kvarstår som åsikter frång mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar sången, hon har schysst röst!! Låten är också bra. 🙂

Tycker iofs inte alls om den där "da dada da dadda"-eurodiscobasgången. Ett alldeles för enkelt knep i mina öron, men å andra sidan känns det som att du är ute efter att få till just ett sånt sound, så då kanske det är bra...?

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag pillat lite enligt några av önskemålen, jag är hemskt tacksam över alla tips då jag är ganska ny i mixa/mastra-området.

jag har sänkt reverbet på basen, slätat ut rösten lite samt sänkt stickiga hihats.

ny verra

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter finfint. Känns som om snaren fick lite stöd i höger nu också, men jag har tyvärr inte kvar version 1 så att jag kan jämföra 😄 . Tummen upp! Denna sparas definitivt, har inget mer att kommentera på nu faktiskt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter finfint. Känns som om snaren fick lite stöd i höger nu också,

jepp, stämmer bra. jag fick höjja upp höger en aning, så nu är det symetri = perfect = tyskt 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...