Jump to content
Annons

Då kom dagen man väntat på!


Pesek

Recommended Posts

Det är faktiskt snart dags att gräva upp den och testa, Oktober tror jag det är. Mats har nog lite bättre koll på läget ☺️

hoho 🙂 fungerade den efter alla steg innan dess?

Själv var jag med när en neumann U87 packades upp under salig tystnad av en teknikfascistoid kompis varpå den voltade mot golvet, men han fångade den i handen igen. Och det är klart, så har man ju åkt kana nerför trappan på farsans srgt.pepper i vinyl som barn. Men det var väl självförvållat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

en fd. partner spillde ut en stor kopp kaffe med mycket socker över alla mina kopplingsscheman, alla pågående elektronikprojekt och sen rakt ner i mitt sounddtracsbord.. hemskt..

ett tips jag fick i macworld, om man har ett skitigt tangentbord (ex macarnas vita!) så ta bilder med en digitalkamera på det, plocka bort alla tangenter, diska dem i maskin och sen sätt dit dem igen med hjälp av bilderna man tog med kameran..

Link to comment
Dela på andra sajter

Spillde ut en halv kopp kaffe över tangentbordet igår kväll... Väldigt irriterad på mig själv.

Tangentbordet slutade funka, som tur är har jag två andra i reserv...

Hoppas tangentbordet börjar fungera snart igen. Annars blir det till att köpe nytt... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt och letade efter användarband i min kassetthög på den gamla goa portatiden.

Vid inspelningens slut så tittade jag lite extra på bandet och hade såklart spelat över flera bra låter som jag än idag aldrig lyckats återskapa. Tipset är att alltid TYDLIGT märka band, skivor, filer mm så att man slipper tråkigheter. Även att man alltid ska ha en diktafon eller liknande nära till hands för låtidéer. Jag har många gånger kommit på utmärkta saker som jag tror mig komma ihåg till senare, men icke. De är som bortblåsta för alltid. Nu går jag nästan till överdrift med spontan inspelning.

Hellre för mycket än ingenting! 😲

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

En vän lyckades spilla ut ett glas kiss på tangentbordet en gång!

...det finns ALLDELES för många obesvarade frågor i denna mening. 🙂

Varför hade din vän kiss i ett glas?

Varför är han din vän om han hade kiss i ett glas?

Varför hade han ett glas kiss vid tangentbordet?

Varför var han inte mer försiktig med ett glas kiss?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En vän lyckades spilla ut ett glas kiss på tangentbordet en gång!

...det finns ALLDELES för många obesvarade frågor i denna mening. 😉

Varför hade din vän kiss i ett glas?

Varför är han din vän om han hade kiss i ett glas?

Varför hade han ett glas kiss vid tangentbordet?

Varför var han inte mer försiktig med ett glas kiss?

🙂

Min vän drack folköl vid datorn, blev nödig och orkade inte gå till toan, såg ett tomt glass och gjorde sina behov där istället. Efter för många öl råkade han sedan välta ut glaset med kiss över tangent bordet. Konstig kille men jävligt kul! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En vän lyckades spilla ut ett glas kiss på tangentbordet en gång!

...det finns ALLDELES för många obesvarade frågor i denna mening. 🙂

Varför hade din vän kiss i ett glas?

Varför är han din vän om han hade kiss i ett glas?

Varför hade han ett glas kiss vid tangentbordet?

Varför var han inte mer försiktig med ett glas kiss?

😮

Min vän drack folköl vid datorn, blev nödig och orkade inte gå till toan, såg ett tomt glass och gjorde sina behov där istället. Efter för många öl råkade han sedan välta ut glaset med kiss över tangent bordet. Konstig kille men jävligt kul! 🙂

Orkade inte gå till toan??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

En dag så lånar brorsan min bärbara dator och surfar lite och kollar film. Han sitter och äter kyckling och salsa sås till den goda filmen lyckas spilla ut hela salsasåsen över vänstra knapparna på tangentbordet, får panik eftersom han vet att jag ska döda honom i det här läget. Tvättar rent och för att få det torrt lägger han en hårtork på fullblås en cm ifrån knappparna och går därifrån. 🙂

Hej smält tangentbord! Jag tyckte det var så komiskt så jag lät han leva. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej smält tangentbord! Jag tyckte det var så komiskt så jag lät han leva.

🙂😉😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Häromdan spillde jag ut HELA fredagsgroggen över mitt bara ett par månader gamla oxygen midikeyboard 😉 . Vilt svärande spolade jag den under ljummet vatten ett tag och försökte torka den med en hårtork. Den blev desvärre aldrig sig lik igen. Återvinningen nästa 🙂 . Grrr.... klantigt!

R.I.P

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Startade firma och flyttade in på första kontoret. Hade suttit i dagar med en dator för att sätta ihop något skräp som kunde användas som web/mailserver. En gammal hop-plocksdator fick det bli. Kastade in de komponenter som fanns och den fungerade precis som den skulle. Eftersom den bara skulle flyttas en kort bit så sket jag i att sätta på en massa plåtar på lådan, Den skulle ju ändå bara stå i det framtida serverrummet och behövde all kylning som kunde tänkas.

Under flytten blev man törstig, så för att alla skulle få lite drick gick jag och handlade ett burkflak med CocaCola. Snällt visst? När jag kliver in på kontoret snavar jag över första kassen på golvet och skicka 24 burkar Cola över hela golvet. Ingen fara, bara att börja plocka... Men vänta! Jag hör ett "pssssss" någonstans. Helvete var läcker det? Jag springer runt som en galning för att hitta den läckande burken. Hittar den till slut genom att lyssna. Inuti datorn. Mycket riktigt så har burken studsat in i datorn, träffat någon liten utstickande kant så det blev ett litet, litet hål mitt på burken och strålens riktning var givetvis rakt mot moderbordet. Spolade för evigt med vatten men maskinen hade gett upp. Moderbordet sitter fortfarande uppspikat på väggen som en påminnelse om att "shit happens"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha riktigt sköna storys. Det slår mig att vi människor är rätt lika trots allt, fast vi oftast vägrar inse det. Man är precis lika dum i huvudet och klantig som alla andra, men vi gömmer det väl. Kul att tråden lever iaf. Fortsätt posta upp, svinkul att läsa!

Det har inte hänt mig något nytt sedan jag startade tråden, men skam den som ger sig! <--- ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde gjort århundradets fuck-up i helgen, men hade helt obeskrivligt mycket tur istället.

Jag och min vapendragare var ute i studion, hade spelat in en ny låt och fått allting att låta riktigt gött. Får att få lite extra stämning så släckte vi ner i studion och tände ett ljus och lyssnade på låten en sista gång innan vi gick in och la oss.

Kommer ut i studion igen dagen efter, och känner direkt att det luktar lite skumt där inne. Inser att vi GLÖMT släcka ljuset som stått å brunnit hela natten!

Det har dessutom stått under vår skrivbordslampa som börjat smälta i kanten. SOM TUR VAR så hade det inte hänt mer än att just skrivbordslampan smält lite, inte ens några stearinfläckar. Vi var ganska så spaka efter det. 🙂 Samtliga instrument vi äger stod ju där inne, vill inte ens tänka på hur det kunde ha slutat...

Link to comment
Dela på andra sajter

en fd. partner spillde ut en stor kopp kaffe med mycket socker över alla mina kopplingsscheman, alla pågående elektronikprojekt och sen rakt ner i mitt sounddtracsbord.. hemskt..

ett tips jag fick i macworld, om man har ett skitigt tangentbord (ex macarnas vita!) så ta bilder med en digitalkamera på det, plocka bort alla tangenter, diska dem i maskin och sen sätt dit dem igen med hjälp av bilderna man tog med kameran..

Ja det funkar med alla tgtbord. En kompis kom på den briljanta idén att dessutm snabbtorka dom i ugnen. Det funkade inte, dom smälter tydligen väldigt lätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

en god vän till mig skulle lära en annan god vän till mig att snurra gitarrer. det fanns bara en gitarr på plats, så det fick bli gibson les paul.

Läraren demonstrerar först, han är rätt skillad på snurrar med sin tele, det hör till vanligheten att det inte alls är några konstigheter.

Läraren väger gitarren litegrann och säger "fan va tung den är. känns inte så vant..." han får svaret: "vi kanske ska skita i det här? och ta det någon annan gång?" (förslagsvis med en yamaha erg 121 eller dylikt skit...).

Läraren instämmer och säger att det är en bra idé.

han börjar ta av sig gitarren, men sen ångrar han sig och vips hör jag bara "crash bombombom". Vipps - knäckt hals; spricka i kroppen. Grattis, väl investerade tusenlappar.

'---'

appropå kaffe så tyckte min ljudteknikslärare på gymnasiet att det var okej att dricka kaffe i studion så länge man inte hade socker i. "Jag har hällt kaffe 100 gånger i mixerbord, det är lugnt fan! bara lite ren bensin i reglarna så blir det bra."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket riktigt så har burken studsat in i datorn, träffat någon liten utstickande kant så det blev ett litet, litet hål mitt på burken och strålens riktning var givetvis rakt mot moderbordet. Spolade för evigt med vatten men maskinen hade gett upp. Moderbordet sitter fortfarande uppspikat på väggen som en påminnelse om att "shit happens"!

Mmmm... Ett tangentbord klarar lite Cola utan problem, men inte ett moderkort.

Pajade min första dator när jag välte ut ett Colaglas på skrivbordet... I stort sett allt hamnade i tangentbordet, men några små droppar hamnade på sidan av datorburken och in på moderkortet.... -Tangentbordet funkar fortfarande så här 10 år senare, men datorn vara bara att kasta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt midiklaviatur skramlar när man skakar på det! Inte för att det är trasigt, utan för att jag råkat tappa ner en otroligt stor mängd med plektrum mellan tangenterna!

Dito!

Samt att jag 3:e dagen efter jag köpt min iMac lyckades välta den så glasrutan gick i tusen bitar. Skulle ju bara sträcka mig efter min kaffekopp 😉

Jag har fortfarande inte klurat ut hur jag lyckades med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh, igår hade jag mitt debutjobb på en ljudfirma här i stan. Det var två band som lirade och jag skulle ljuda det ena, det andra hade egen tekniker. När den andra teknikern stod och soundcheckade stod jag ca en meter bort och koncenterar mig på att dricka kaffe. Överaskande som en käftsmäll kommer en jättehög backingtracksgitarr igång och jag hoppar till - givetvis lyckas jag kasta mitt kaffe över LS9an. Bra start på jobbet!

Som tur kom det nog inget mellan reglarna, bordet fungerade utmärkt kvällen ut efter en smärre avtorkning med hushållspapper, men ptja, det känns mindre bra i allfall 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyckats hälla ut en öl i en dj cd-spelare en gång. Av någon underlig anledning var den monterad mot insidan av bardisken (istället för, som brukligt, mot den inre väggen bakom bardisken). Då jag inte har några illusioner om min egen smidighet (dräller bra mycket mer nykter än när jag är full, konstigt nog) ställde jag ölflaskan på bardisken och sa till mig själv ungefär "Nu, Johan, vet du att ölflaskan står där. Nej, titta -- där! Bra, så ser du till att inte välta ut den nu." Ni kan ju räkna ut hur det gick... Lyckligtvis gick inget sönder, men under några sekunder kände jag mig ganska liten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde gjort århundradets fuck-up i helgen, men hade helt obeskrivligt mycket tur istället.

Jag och min vapendragare var ute i studion, hade spelat in en ny låt och fått allting att låta riktigt gött. Får att få lite extra stämning så släckte vi ner i studion och tände ett ljus och lyssnade på låten en sista gång innan vi gick in och la oss.

Kommer ut i studion igen dagen efter, och känner direkt att det luktar lite skumt där inne. Inser att vi GLÖMT släcka ljuset som stått å brunnit hela natten!

Det har dessutom stått under vår skrivbordslampa som börjat smälta i kanten. SOM TUR VAR så hade det inte hänt mer än att just skrivbordslampan smält lite, inte ens några stearinfläckar. Vi var ganska så spaka efter det. 😄 Samtliga instrument vi äger stod ju där inne, vill inte ens tänka på hur det kunde ha slutat...

Oh en rysare. Inga mer levande ljus i studion för er då? Eller ett bra tips, sätt upp en "DU HAR VÄL INTE GLÖMT ATT SLÄCKA LJUSET" skylt på insidan av ytterdörren innan ni går från studion 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För många år sen: elgitarr i ställ + katt = elgitarr på golv med bruten nacke

(lämnade in och fick den limmad)

Ganska nyligen spillde jag ett glas öl (ljus lager) vid musikdatorn, nackdelen med Apogee Duet är att den är ju så portabel att man förstås har den på skrivbordet..

Klarade sig bra denna gången men hann tänka *jävlar!* många långa sekunders paniktorkning med allt inom räckhåll, ja inte katten, den är död sen länge (nej, det var en naturlig död, ej relaterat till notisen ovan) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tappade tandborsten i toaletten en gång. Lyckades pricka ner mp3-hörlurarna i ett glas vatten när jag skulle lägga ifrån mig dom när det var bäcksvart i rummet. Fick för mig att dammsuga bort damm/kaksmulor från tangentbordet och råkade suga in enterknappen. Fick sitta och leta i dammsugarpåsen. Men annars har jag klarat mig rätt bra från sånt här. Eller så har jag bara förträngt det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ps. Råkade posta denna tråd fel först(Off topic), den får någon admin gärna radera! Sry ☺️.ds

Det är lugnt. Men klicka hellre på knappen "Report/Anmäl" så får vi moderatorer ett mail om att agera. Att skriva det i ett inlägg kräver att vi läser alla inlägg för att se det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång skulle vi ha en spelning och jag tänkte att det vore kul att spela in uppträdandet på min bärbara dator.

Nu var det så att det stod en stor ljusstake med tända ljus bredvid datorn. Efter spelningen fick jag se att dt droppat en hel del stearin på skärmen.

Illa! tänkte jag, men som tur var gick det relativt enkelt att få bort med en sån där rengöringsduk av mikrofiber.

Link to comment
Dela på andra sajter

ps. Råkade posta denna tråd fel först(Off topic), den får någon admin gärna radera! Sry 😑.ds

Det är lugnt. Men klicka hellre på knappen "Report/Anmäl" så får vi moderatorer ett mail om att agera. Att skriva det i ett inlägg kräver att vi läser alla inlägg för att se det 😛

Noterat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön tråd! 😉

Min kompis svärfar och svärmor ska ut och segla på Mälaren, tiden strax efter att mobiltelefonena slutat se ut som hundben.

Svärfars mobil glider ur bröstfickan ner i Mälarens vatten med ett plums. Svärfar är reptilsnabb och hinner rädda telefonen! På den tiden ansåg man att man skulle dricka väldigt lite vatten direkt från sjön med tanke på den rådande mängden föroreningar (hur det är i dag har jag ingen aning om).

Min kompis frågade sin svärfar: Hur gick det, hann du rädda telefonboken och dina kontakter?

Svärfar säger: Det var ju bara att plocka isär den och lägga delarna i avjoniserat (destilerat) vatten (!?) och förstår inte riktigt frågan. Tillägger sedan: Ja, sen måste den ju torka ordentligt!

Min kompis summerade det hela: För att ge sig ut för att segla, så ska en flaska batterivatten (avjoniserat) vatten tas med utifall telefonen åker i sjön (eller om man måste fylla på batteriet), och sen ska man ha en liten hink att lägga telefonen i.

Telefonen fungerade felfritt efter ett par dar på tork!

Själv så drälde jag ner mitt USB-minne i mitt vattenglas till elevernas stora glädje förra veckan. Det låg på mitt väsklock och jag öppnade väskan för att leta efter mitt USB-minne när jag förvånat hörde ett plums! Det fick torka och fungerar i dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

notuern (oregistrerad)

För några månader sedan när bandet satt och spelade in en låt till våran myspace, då lyckades jag spilla en kopp kaffe _I_ datorn på något vänster som jag inte förstår själv. 😉

Jag har aldrig haft så mycket ångest i hela mitt liv, men som tur var så var det bara moderkortet som rök.

Edit:

För er som är intresserade av vad det var som nästan försvan: http://www.myspace.com/lastshoutofficial (smyyyyygreklaaaaaam. ;D)

Redigerat av notuern
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...