Jump to content
Annons

Jag, syrran och groove agent


Gentle Giant (oregistrerad)

Recommended Posts

Gentle Giant (oregistrerad)

Då har även jag testat min första låt i Groove Agent. Mycket trevligt vst-i och väldigt lätt att arbeta med. Dock får det gärna breddas lite med fill och komp.

Testade JazzTrio preset och körde piano, bas och lät syrran sjunga summertime (utan auto-tune ..då jag diskuterade denna i en anan tråd med just den här låten som ex.)

Trevligt att arbeta med sina syskon, given julklappscd till föräldrarna :-)

Lyssna gärna och kom med kritik!

Pianot: Korg Triton prog acoustic piano + waves rverb room studio2

Stå basen: Korg Triton prog acoustic bas + waves rcomp (runt 72Hz)

GA: Prog Jazztri + waves rcomp, drums preset, tröskel 10 gain 10 + waves rverb

Sång: Waves Rcomp + Rverb plate

Sitter någon utan bredband så hojta om filen är för stor.

Kvantiserade pianot i 64delar (blev det för stelt?)

http://www.scheele.se/andreas/summertime.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssna på nattvaktaren. Han är duktig han.

Nåja; angående låten. Den känns alldeles för . Jag EQ:ade den rätt rejält...sänkte basen riktigt mycket och öste på lite mer i diskanten och ljudbilden blev direkt mycket skönare.

Jag skulle rekomendera en lite annorlunda mixning också...försök att sänka trummorna i allmänhet och cymbalerna i synnerhet som kommer crashande då och då.

Tillslut borde även din syrra spara lite på krutet...försök att få till en lite mer dynamisk sånginspelning där hon inte ger 100% hela tiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett ganska ointressant arrangemang och grooveagent håller inte måttet till detta, i synnerhet inte "fill-inen". Cymbalerna gör ont att lyssna på. Kvantisera inte pianot. Kvantisera inte något i en sån här låt!!! bättre att försöka spela ordentligt i stället, det kommer du att vara glad för sedan.

Det fungerar utmärkt som en julklapps-cd till föräldrarna dock.

Men... jag tycker att du borde skippa trummorna och ev. köra någon sparsam rythm med typ "egg" eller liknande (som du spelar själv givetvis).

Bygg sedan upp låten och var sparsam i början (bara några softa toner på pianot kanske, eller varför inte bara en basgång?) och se till att syrran håller i rösten och inte går på för fullt ifrån början. Då blir det mycket intressantare att lyssna på och kommer säkert att uppskattas av många fler än bara era föräldrar! 😆

Jo, förresten ta det lugnt med reverbet oxå! (ungefär som Vacum alltså)

Hon har en behaglig och fin röst också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt användarnamn här på forumet förpliktar mer än det här... Digitalpianot stinker

det är för själlöst, arret är ganska platt och ointressant, syrran din sjunger skapligt men inte särskilt mycket utstick där heller....

Låt dig inte nedslås av denna högst personliga kritik utan lägg upp nå´t mer....

Kanske nå't åt Gianthållet?

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...