Jump to content
Annons

1-3 mjukvarusyntar till pop rock hårdrock


guranisten

Recommended Posts

Har gått över till Mac och jag har redan B4 hammond men skulle behöva tips om 1-3 mjukvarusyntar som täcker in de genrer jag nämde i titeln. EZDrummer har jag också

tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu vet jag inte vad du har för DAW. Men till pro tools finns ju xpand som är gratis. Där kan du ju hitta lite pads och så. Annars så var min första tanke en bra pianoplugg och stråkar i den genren du skrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gått över till Mac och jag har redan B4 hammond men skulle behöva tips om 1-3 mjukvarusyntar som täcker in de genrer jag nämde i titeln. EZDrummer har jag också

tacksam för hjälp!

Komplete 5 från Native Instruments är ett bra val, en rätt så hög kostnad men jag skulle inte kalla det för dyrt med tanke på vad man får. Det enda jag hittills inte har hittat i det är riktigt bra stråkar och blås, men å andra sidan så har jag inte hunnit lyssna igenom hela samplingsbiblioteket som följde med till Kontakt heller.

Nu har dom ju också erbjudandet Komplete your DAW som ger 30% rabatt till de flesta som äger en sequencer. Kolla här: http://www.fitzpatrick.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ingen plugg men du kan köra den som stand alone eller i Rewire med din DAW.

Reason! Fixar allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Logic Studio plus ett bra trumpaket ger alla instrument man kan behöva i mina öron.

Är ganska van vid EZDrummer och gillar att det är enkelt att få till ett fungerande trumspår på kort tid. Sen har jag ju hört att Addictive Drummer(heter det så?) ska låta bättre men är det lika lättjobbat som EZ ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
DieHard (oregistrerad)
Logic Studio plus ett bra trumpaket ger alla instrument man kan behöva i mina öron.

Är ganska van vid EZDrummer och gillar att det är enkelt att få till ett fungerande trumspår på kort tid. Sen har jag ju hört att Addictive Drummer(heter det så?) ska låta bättre men är det lika lättjobbat som EZ ?

Addictive Drums heter den. Ja den är väldigt lättjobbad och laddar väldigt snabbt med. Använder den själv och ja den låter bra mycket bättre än EZDrummers plastiga ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...