Jump to content
Annons

Genesis Vst


Tobias J

Recommended Posts

Annons

Det är det aktuella sommmarnumret. Jag har inte provat den då vi är på semester men lyssnade på videosen och den verkar riktigt ball. Uppfattar det som att det kommer en köpversion under hösten så det här är väl något mittemellan kan man man gissa. Klart prisvärt förmodligen.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vad den synten gör som inte andra kan? Iofs gratis..

Grundprincipen för det ljudet är en sågtandsvågform. lägg gärna till en sinusvåg på ytterligare en oscilator men bara svagt för lite extra botten. Speciellt om synten låter dåligt i basoktaverna. sitter just nu och leker i Reasons Subtractor där sågtanden inte låter för bra precis i de låga registren. Thor fixar säkert det dock.

Det klickiga ljudet är gjort med en envelop med kort kort decay-tid kopplad till pitch på sågtandsvågformen. även lite grann på filtert med.

För att sedan få fram den "träiga" tonen i ljudet så EQa. exakt hur de gjort det i synten vet jag inte men ladda hem och kolla upp. Kan bero på youtube-kvaliten:P

Gör synten monofonisk med legato och rätt mycket portamento. sen på med för mycket sidechainkompression och instant-benassi!!😆

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Ja, men inte att göra egna presets från grunden vad jag vet.

Hur gör man egna presets från grunderna? Har Nexus och Vanguard men har inte klurat ut hur man gör egna presets 🙁 Har bara jobbat med de presetsen som finns inbyggda i pluggarna. Kan ju ändra ljudet lite men det är enbart mha olika filter osv... Kan någon hjälpa mig?

Redigerat av emil90
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men inte att göra egna presets från grunden vad jag vet.

Hur gör man egna presets från grunderna? Har Nexus och Vanguard men har inte klurat ut hur man gör egna presets 🙂 Har bara jobbat med de presetsen som finns inbyggda i pluggarna. Kan ju ändra ljudet lite men det är enbart mha olika filter osv... Kan någon hjälpa mig?

Med nexus går det inte, just därför är den helt värdelös, men där preset namnet står i vanguard kan du antingen höger eller vänsterklicka så tar du init preset 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...