Jump to content
Annons

Forumpremiär


Flip eller Flop?  

15 röster

  1. 1. Flip eller Flop?

    • 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      4
    • 1
      3


Recommended Posts

Lite rolig låt, men den styrker min tes att vid möjlighet alltid använda riktiga gitarrer 🙂 partisk gitarrist som man är 🙂

och som någon påpekat väääldigt kvantiserat, svänget försvinner helt 🙂

Hej!

Jo jag skulle gärna vilja ha riktiga gitarrer, men det får vänta tills jag skaffat en mick som "orkar" fånga upp gitarrens toner (jag kanske gör nått fel) samt att jag lär mig spela det jag själv skriver. 🙂

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som det har påpekats innan: Cubasis räcker. Du kommer att kunna skriva goa låtar i den med, speciellt om du mest jobbar med MIDI. Vad jag dock tycker att du behöver, och detta har också nämnts tidigare, är ett midikeyboard så att du kan spela in musiken själv. Då kommer du att få den där dynamiken och svänget i låten som alla pratar om.

Låten är schysst...och bry dig inte om brygga, stick och sådana saker. Det är det redan allt för många som gör.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Som det har påpekats innan: Cubasis räcker. Du kommer att kunna skriva goa låtar i den med, speciellt om du mest jobbar med MIDI. Vad jag dock tycker att du behöver, och detta har också nämnts tidigare, är ett midikeyboard så att du kan spela in musiken själv. Då kommer du att få den där dynamiken och svänget i låten som alla pratar om.

Låten är schysst...och bry dig inte om brygga, stick och sådana saker. Det är det redan allt för många som gör.

Ok, får väl ge mig på programfronten så länge 😕 Har inte råd just nu ändå :-(

Antar att det rimligtvis bör var ett anslagskänsligt. Funderar på det som de säljer på Claes i (n)sjön för ca 1300:- fast jag vet inte hur bra det är, eller om jag skall satsa på något annat.

Tack! Då kan jag fortsätta med mina vers-refränglåtar.

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Näe...

Du skulle nog ta bort gitarren. Den låter så trist.

På med en sågtandsbas och sidechainad kick som tränger undan orgeln.

Och höj tempot för guds skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe...

Du skulle nog ta bort gitarren. Den låter så trist.

På med en sågtandsbas och sidechainad kick som tränger undan orgeln.

Och höj tempot för guds skull.

Ska ta och fundera på det. 😄

Är inte säker på hur man side-chainar dock.

Öh! vilken gud???

MVH

Håkan

Snacka om att kasta hus när man... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)
54 brukar passa rätt bra, större kavaj behöver jag inte än! 🙂

Nej! jag tror inte heller att jag komponerar bättre i ett bättre program. MEN däromot har jag bestämt fått för mig att antalet möjligheter att ändra och fixa till sväng etc. ökar. Tillgång till bättre instrument etc. För att inte tala om vad jag behöver fixa för att datorn skall hänga med 🙂 Just nu känns som maräng. 🙂

MVH

Håkan

Jag drar inte mer än 50.

Har du bara en version på Cubasis VST där du kan köra VSTi så klarar du dig. Däremot kan du bara köra 4 VSTi´n åt gången där om jag minns rätt (iaf i 3:an som jag hade en gång). Möjligheterna att få till ett grundsväng finns där med, så köp inte ngt nytt bara för det. Se till att lära dig programmet i stället. Det blir inte så mycket enklare eller någon skillnad i ett dyrare program. Jag bytte enbart upp mig för att jag ville kunna köra mer än 4 VSTi samtidigt.

Seg som maräng?? Ha ha .... tack för den!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 brukar passa rätt bra, större kavaj behöver jag inte än!  😄

Nej! jag tror inte heller att jag komponerar bättre i ett bättre program. MEN däromot har jag bestämt fått för mig att antalet möjligheter att ändra och fixa till sväng etc. ökar. Tillgång till bättre instrument etc. För att inte tala om vad jag behöver fixa för att datorn skall hänga med  🙂  Just nu känns som maräng.  😛

MVH

Håkan

Jag drar inte mer än 50.

Har du bara en version på Cubasis VST där du kan köra VSTi så klarar du dig. Däremot kan du bara köra 4 VSTi´n åt gången där om jag minns rätt (iaf i 3:an som jag hade en gång). Möjligheterna att få till ett grundsväng finns där med, så köp inte ngt nytt bara för det. Se till att lära dig programmet i stället. Det blir inte så mycket enklare eller någon skillnad i ett dyrare program. Jag bytte enbart upp mig för att jag ville kunna köra mer än 4 VSTi samtidigt.

Seg som maräng?? Ha ha .... tack för den!

Jo, jag håller på att försöka lära mig programmet, men jag är inte så särdeles förtjust i att sitta och glo i manualer speciellt inte pdf-varianter och lite för lat/snål för att skriva ut så många sidor 🙂

Fler än 4 VSTi hade varit bra ibland även om jag för det mesta klarar mig med USM och Sampletank free.

Fast just nu lutar det åt att jag skaffar mig ett MIDI-keyboard så jag kan lägga in stämmorna på det viset istället för att knåpa in dem för hand. Förhoppningsvis kan det bli lite mer sväng så (eller kanske för mycket) 🙂

Marängen ja, den bjöd jag på - vassego! 😛

MVH

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...