Jump to content
Annons

Trummis till prog metal-band


Micke H

Recommended Posts

Tjena

Mitt namn är Micke och jag är grundare, gitarrist och låtskrivare för Purify - ett band som lirar progressiv metal. Även om vi försökte oss på Dream Theater-teknisk musik i början, har jag insett att det inte riktigt håller. :rolleyes: Det vi lirar i dagsläget kan väl beskrivas som någonting som liknar Opeth och Katatonia. Vi har en sångare som både sjunger rent och growlar, likt Opeth.

Vi söker en trummis som gärna får ha koll på dubbelkagge och fills, men egentligen inte så mycket mer än så. Du ska dock vara villig att öva och att utvecklas. Vi har precis flyttat in i en replokal som vi utrustar själva som ligger så centralt som vid Skanstull. Eget trumset är alltså ett krav.

Du har vår musik uppe på vår Myspace på www.myspace.com/purifyband. Dock, som redan poängteras, detta är gamla låtar. Men om du hör av dig, så kan du få mer information. Min MSN är aikis1@hotmail.com , alternativt kan du PM:a mig här. Notera dock att jag inte använder MSN:en som e-mail, så försök inte skicka några e-mail dit bara.

/Micke

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

*bump*

Jag provar en gång till. Vi har nu flyttat in i ny lokal vid Skanstull.

Låter denna typ av musik intressant, hör gärna av dig! Det är ingen överteknisk trummis vi letar efter, utan en som har koll på dubbelkaggen och inte har någonting emot lite annorlunda arrangemang. 😛

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...

hej! jag är egentligen inte intresserad av att bli medlem eftersom jag ska försöka bli spelprogrammerare istället men ville bara säga att jag kör growl (ca 4 år, inte vanlig sång... än!) bas (ca 3 år) och trummer (bara en ca termin men kan redan lite lite dubbeltramp). observera "ca" för jag har ingen koll på hur länge jag har hållit på. andra anledningar till att jag inte vill bli medlem är att:

1. jag bor ganska långt stockholm. (om jag nu har rätt med att det är där ni finns)

2. inte SÅ bra på trummer.

3. som sagt så vill jag bli spelprogrammerare eller speldesigner (ifall betygen inte räcker)

4, den mest självklara anledningen: jag e bara 14. (fyller 15 nu vid årskiftet)

Redigerat av Baefulwrath
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Jag provar att bumpa en allra sista gång!

Tjo!

Såg att ni bara har en gitarrist, är planen att fortsätta ha det framtiden?

Är nämligen gitarrist som tillsammans med en duktig trummis som letar medlemmar till att starta upp nytt band, eller hitta ett befintligt som söker både trummis och gitarrist =)

Link to comment
Dela på andra sajter

hej! jag är egentligen inte intresserad av att bli medlem eftersom jag ska försöka bli spelprogrammerare istället men ville bara säga att jag kör growl (ca 4 år, inte vanlig sång... än!) bas (ca 3 år) och trummer (bara en ca termin men kan redan lite lite dubbeltramp). observera "ca" för jag har ingen koll på hur länge jag har hållit på. andra anledningar till att jag inte vill bli medlem är att:

1. jag bor ganska långt stockholm. (om jag nu har rätt med att det är där ni finns)

2. inte SÅ bra på trummer.

3. som sagt så vill jag bli spelprogrammerare eller speldesigner (ifall betygen inte räcker)

4, den mest självklara anledningen: jag e bara 14. (fyller 15 nu vid årskiftet)

Fattar inte.. glömde du o skriva poängen eller ville du bara skryta? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...