Jump to content
Annons

Bästa sätt att städa i en session?


JonesH

Recommended Posts

Tjo,

Jag har spelat in en hel del akustisk musik nu för en skivproduktion och det blir ju en del tagningar. När vi nu väl har klippt allt så skulle jag vilja konsolidera regionerna av de filer som används och lämna säg en sekund för padding som man kan ställa in i compact-funktionen.

Men compactfunktionen verkar inte vara det jag är ute efter; jag markerar alla aktiva regioner och väljer compact men det händer inte mycket. Kunde trott att den skulle skapa nya ljudfiler av mina regioner (+1 s padding) så jag kunde slänga de gamla, men nej...

Hjälp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Njaaa...?

Finns det ett sätt (som jag alltså har missat) där man kan välja consolidate på samtliga regioner utan att de blir en enda stor region, och som man kan ställa padding på? Var?

Jag vill alltså inte slå ihop allting till en hel region, utan behålla klippen men renderea dem till nya ljudfiler så jag kan slänga de gamla långa tagningar de är klippta ur.

Link to comment
Dela på andra sajter

aha, ursäkta. det var lite tidigt imorse, jag läste som en kratta.

jo jag vet vad du vill, och det går att göra. men jag är BFT f.n. och kommer inte ihåg var det ligger i menyn.

det finns faktiskt ett par olika sätt att göra det på, vad jag vet så står det om det här i manualen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

HIttade faktiskt inget genialt. Det står bara om compacting, som inte gör riktigt som jag vill... Jag vill alltså rendera en massa intilliggande regioner till diskreta filer var och en och behålla typ 1 s utöver det som används i sessionen. Går det att göra på ett bra sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...