Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄgon som stött pÄ nÄgot program med i a f midi-editering som gÄr att anvÀnda pÄ mobiltelefoner? PÄ min SE850W sÄ verkar det ju i a f finnas nÄgon synt samt stöd för uppspelning av flera kanaler ljud (finns ett litet program som heter MusicDJ dÀr man kan komponera m h a loopar, men det Àr nÄgot begrÀnsat). Och stöd för java finns ju sÄklart.

Annons
Postat
NÄgon som stött pÄ nÄgot program med i a f midi-editering som gÄr att anvÀnda pÄ mobiltelefoner? PÄ min SE850W sÄ verkar det ju i a f finnas nÄgon synt samt stöd för uppspelning av flera kanaler ljud (finns ett litet program som heter MusicDJ dÀr man kan komponera m h a loopar, men det Àr nÄgot begrÀnsat). Och stöd för java finns ju sÄklart.

Det finns ett gratisprogram som heter vibe som anvÀnder mobiltelefonens inbyggda general midi-synth.

HÀr Àr en lÀnk till det: http://www.getjar.com/products/4258/Vibe

Hoppas det passar ditt ÀndamÄl!

Postat

FörvÄnansvÀrt bra program! Visst kunde man önska sig fler funktioner, men in-alles riktigt trevligt.

Postat (redigerat)

Hmm. PĂ„ min gamla numera bortkastade telefon Ericsson K600i sĂ„ fanns det med en midisequencer som original. PĂ„ min ny N95 har jag inte hittat nĂ„n Ă€nnu men Ă€r övertygad att det finns dĂ„ den har Symbian som os. Ska ta en titt pĂ„ Vibe jag ocksĂ„ 🙂

Fast har man symbian som OS sÄ verkar MidiWriter pro rÀtt lovande. HÀr en gratisversion http://www.mobilefan.net/Symbian.nsf/Downl...-for-SymbianUIQ

Sen hittade jag nĂ„t som heter Syntrax som har det mesta.. En hel musikstudio i mobilen 😉http://www.symbian-freak.com/news/008/02/s...usic_studio.htm

FörvÄnansvÀrt bra program! Visst kunde man önska sig fler funktioner, men in-alles riktigt trevligt.
Redigerat av hegobald
Postat
Dum frÄga: Hur vet man om man har Symbian som OS?

Det Àr ingen dum frÄga, men jag gissar pÄ att din inte har det.

Tror inte att den gruppen SE-telefoner har det.

Postat

TĂ€nkte att det var nĂ„got man borde ha koll pĂ„, men det kanske inte Ă€r samma sak som att veta vad man har för OS pĂ„ datorn? 😉

Postat

Om nĂ„gra Ă„r sĂ„ finns sĂ€kert dagens inspelningsprogram i mobiltelefonerna 😉

Postat
TĂ€nkte att det var nĂ„got man borde ha koll pĂ„, men det kanske inte Ă€r samma sak som att veta vad man har för OS pĂ„ datorn? 😉

Det Àr inte samma sak som att veta vad man har för OS i datorn.

För om det gÄr allmÀnt segt sÄ har man en Windows, nÀ skoja bara, men varje dator har ju nÀstan överdrivet mycket reklam för sig sjÀlva, tex sÄ Àr ju startmeny loggan pÄ Vista (sÀmsta OS som finns!!!) en Windows logga... I mobiler Àr det inte likadant.

DÀr nÀr man startar Àr det ju inte typ en logo som visas nÀr man startar, det stÄr ju tex Nokia, connecting people eller liknande istÀllet för: Symbian ... ... .

• 3 veckor senare...
Postat
TĂ€nkte att det var nĂ„got man borde ha koll pĂ„, men det kanske inte Ă€r samma sak som att veta vad man har för OS pĂ„ datorn? 😆

Det Àr inte samma sak som att veta vad man har för OS i datorn.

För om det gÄr allmÀnt segt sÄ har man en Windows, nÀ skoja bara, men varje dator har ju nÀstan överdrivet mycket reklam för sig sjÀlva, tex sÄ Àr ju startmeny loggan pÄ Vista (sÀmsta OS som finns!!!) en Windows logga... I mobiler Àr det inte likadant.

DÀr nÀr man startar Àr det ju inte typ en logo som visas nÀr man startar, det stÄr ju tex Nokia, connecting people eller liknande istÀllet för: Symbian ... ... .

Hm... NĂ„gon annan som fick kĂ€nslan att detta inlĂ€gget endast gick ut pĂ„ att utrycka hat mot Microsoft? 😆

Postat
Hmm. PĂ„ min gamla numera bortkastade telefon Ericsson K600i sĂ„ fanns det med en midisequencer som original. PĂ„ min ny N95 har jag inte hittat nĂ„n Ă€nnu men Ă€r övertygad att det finns dĂ„ den har Symbian som os. Ska ta en titt pĂ„ Vibe jag ocksĂ„ đŸ˜Č

Fast har man symbian som OS sÄ verkar MidiWriter pro rÀtt lovande. HÀr en gratisversion http://www.mobilefan.net/Symbian.nsf/Downl...-for-SymbianUIQ

Sen hittade jag nĂ„t som heter Syntrax som har det mesta.. En hel musikstudio i mobilen 😑http://www.symbian-freak.com/news/008/02/s...usic_studio.htm

Nu Àr det sÄ att man sjÀlv vart mobil nörd sen man var liten, och snappat upp en hel del. SÄg direkt pÄ lÀnken att det inte var nokias symbian s60 utan se uiq (vilket man sjÀlv har och ska testa ditt program).

Uiq har alla sony ericssons smartphones! Även dem nya g och c serierna! Kolla hĂ€r om du Ă€r osĂ€ker, tryck pĂ„ din mobil och sen specifikationer till vĂ€nster i menyn (nĂ€r din telefon kommit upp)

Postat

Jag lyckas inte hitta vilket OS min telefon har. Försökte maila deras support, men det var lĂ€ttare sagt Ă€n gjort... Fick bara en massa felmeddelanden "404 page not found" och gav till slut upp. SjĂ€lv har jag tĂ€nkt att det kanske inte Ă€r nĂ„gon dum idĂ© att försöka stödja svensk industri, men vid sĂ„dana hĂ€r tillfĂ€llen Ă€r man inte sĂ„ positiv 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.