Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska skaffa mig en Jerker (Ikea's most awesome datorbord ever) dom verkar inte vara tillgÀngliga via Ikea lÀngre sÄ jag har nosat upp nÄgra genom annonser. Nu verkar det som om att det finns tvÄ versioner av Jerkermodellen. En ny och en gammal varav ingen lÀngre sÀljs.

Jag undrar vad skillnaderna mellan dem Àr. marginellt eller mÀrkbart?

Har tÀnkt att slÄ till nu i helgen och skulle gÀrna vilja veta sÄ fort som möjligt sÄ jag inte nappar pÄ fel...

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Ska skaffa mig en Jerker (Ikea's most awesome datorbord ever) dom verkar inte vara tillgÀngliga via Ikea lÀngre sÄ jag har nosat upp nÄgra genom annonser. Nu verkar det som om att det finns tvÄ versioner av Jerkermodellen. En ny och en gammal varav ingen lÀngre sÀljs.

Har tÀnkt att slÄ till nu i helgen och skulle gÀrna vilja veta sÄ fort som möjligt sÄ jag inte nappar pÄ fel...

Har du googlat och kollat eventualla bilder som kan tÀnkas finnas??

Postat

Jovars. Hittar en del variationer som förbryllar mig. Vet ju inte vad standarden Àr. har sett Jerkers med ljusgrÄ metallstÀllning och ljus björk fast utan svÀnghyllor, sett jerkers med svart metallstÀllning och mörkare bordsskivar med svÀnghyllor. det finns tydligen olika stora svÀnghylle-addons ocksÄ.

SvÀnghyllorna Àr nog det viktigaste, cause o' those monitorz...

Postat

Jag har den ursprungliga modellen.

HĂ€r Ă€r en gammal bild - kan inte ta nĂ„gon ny just nu eftersom det Ă€r sĂ„ in i h-e rörigt... 😉

jerkerbord.jpg

Den största skillnaden mellan den och nÀsta modell, tror jag var att pÄ min modell finns det tvÄ snedstÀllda utdragbara skivor under bÀnkskivan (du skymtar dem precis i underkant av bilden) och att designen pÄ sidohyllorna Àndrades. Jag tyckte egentligen att den gamla designen pÄ hyllorna kÀnder sÀkrare - men nu har jag haft P33A med A7 ovanpÄ i över ett Är utan nÄgra problem pÄ den nya modellen, sÄ det funkar bra med den sortens hyllor ocksÄ.

Postat (redigerat)

Den Àldre med grÄ stÀllning och ljus björkfanér Àr mer modul-uppbyggd. Det Àr dÀrför du sett den med och utan sidohyllor.

Fullt utbyggd kan man ha en bordsskiva, tvÄ hyllplan och sÄ mÄnga sidohyllor (tvÄ olika storlekar) som man fÄr plats med.

Den senare modellen var en lite enklare allt-i-ett variant. TvÄ sidohyllor, en skiva och ett hyllplan har jag för mig.

Edit: Nu nÀr jag ser Cleas bild inser jag att det inte var sÄ enkelt som att alla gamla hade ljusgrÄ stÀllning och björkfanér. Hur som helst sÄ hÄller jag med om att den Àldre kÀnns robustare.

Redigerat av joachime
Postat

Jag har bÄda modellerna och om det bara finns tvÄ modeller av dom sÄ Àr den nyare modellen bredare Àn den gamla. Jag fick in tvÄ CRT-skÀrmar och en ganska stor mixer (Behringer Eurorack UB2442FX-Pro) pÄ den nyare modellen, pÄ den Àldre modellen har jag bara plats för mixern och en CRT-skÀrm. Sedan tycker jag att den nyare modellen kÀnns djupare ocksÄ, men det kan bero pÄ att jag numer har betydligt mindre prylar pÄ det bordet.

Postat

LĂ€rorikt!

Okej. Passar de tvÄ olika modellernas extratillbehör sÄsom extra hyllor och hyllplan till varandra dÄ?

Postat
LĂ€rorikt!

Okej. Passar de tvÄ olika modellernas extratillbehör sÄsom extra hyllor och hyllplan till varandra dÄ?

JĂ€pp! Det Ă€r samma avstĂ„nd mellan hĂ„len i de lĂ„nga benen. Jag har bĂ„de den gamla och den nya modellens svĂ€ngbara hyllor till mitt bord. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.