Jump to content
Annons

Cubase 4 Apogee UV22HR


JJMusik

Recommended Posts

Hej på er!

Döm om min förvåning när jag nu skulle mastra en låt och upptäckte att det i min insertlista låg en Apogge UV22HR-plugg. Jag har inte köpt och inte pirattankat denna plugg... Dock uppdaterade jag mitt Cubase 4 via Steinbergs hemsida för ett par veckor sedan. Eftersom den inte funnits där innan detta så utgår jag från att den finns i nämnd uppdatering.

Kan någon bekräfta? 😊

Har hört att Ditheringalgorithmen hos denna plugg skall vara ganska okej?

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej på er!

Döm om min förvåning när jag nu skulle mastra en låt och upptäckte att det i min insertlista låg en Apogge UV22HR-plugg. Jag har inte köpt och inte pirattankat denna plugg... Dock uppdaterade jag mitt Cubase 4 via Steinbergs hemsida för ett par veckor sedan. Eftersom den inte funnits där innan detta så utgår jag från att den finns i nämnd uppdatering.

Kan någon bekräfta? 🙂

Har hört att Ditheringalgorithmen hos denna plugg skall vara ganska okej?

Johan

Vad jag vet så har UV22 funnits i Cubase väldigt länge. Iallafall sedan SX1. Kanske längre. Kanske öppnade du deras "Mastering session" eller något. Tror den lägger sig automatiskt i instertlistan på masterkanalen då.

Mvh

Fredrik Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg denna som i alla fall gällde för Studio versionen:

http://www.steinberg.net/540+M5a2dadd1fab....5&tx_ttnews[tt_news]=279

Ur sidan som länkas:

"We have uploaded a new update for Cubase Studio 4 to version 4.1.1 that adds the missing UV22HR dither plug-in and fixes an issue with the MIDI loops not being able to be imported or previewed. "

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...