Jump to content
Annons

Bandets första musikvideon


4Trax

Recommended Posts

Kolla på sidan Superdogs där har jag lagt ut bandets första video.

Det är jag som gjort den i Final cut och aftereffects med världens sämsta videokamera. Så Noll kronor budget. Jo förresten ett dv band!

Låten är också jag som fixat mixat och trixat.

Ge mig Feedback .

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar produktionen på låten. Gött skramligt/lajvigt. Bra tjong i grejerna!

Gillar "inside-the-matrix-färgerna" i videon. Men själva bandklippen var så där. Blev lite 80tals timotej-reklam med där vita runt om. Stackars sate som fick springa genom hela videon 😄

Själva låten var så där, annars riktigt bra gjort! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Kul att se. Bra idé att låta någon springa genom låten - det håller uppe i intresset och man undrar vad händer nu, vart tar han vägen? Häftigt med maskeringen för ögonen - hur nu det har gjorts... pilljobb. Också bra att ha en mik placerad ståendes på ett oväntat ställe i bebyggelsen.

Tyckte alldeles särskilt om när slow motion-klippen kom.

Låten har ett skönt driv, men distar möjligen kanske marginellt för mycket för min smak, rösten. Men det kan också vara själva uppspelningen i mp3.

Om kameran varit bättre tror jag att jag skulle gilla det mindre.

Grattis!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feeden och snälla ord.

Känner idag att det är en del kvar att göra men man blir ju aldrig nöjd.

Tror att det vita som nån nämnde ska arbetas på , var jävligt osäker på om jag skulle köra på det och de första testerna blev super bra (närbilden på munnen) då var det bara att bestämma sig. Så jag körde på det och det tog tid men allt blev inte så coolt som de första testerna men ansåg att jag bara var nojig för att jag visste var och hur det var inspelat. Vi får se...

Ja, killen fick springa en hel del, ibland var tagningarna flera kilometerlånga men han har också fysiken för det och tyckte det var jävligt roligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Överlag bra! Hemmavideo-kvalitén på utomhusbilderna är ju bara tuff.

Däremot krockar det med effekterna under solot. (känns som om du precis hittat en ny timestrech-effekt i aftereffects och lekt loss utan anledning...)

Vissa tagningar på bandet är otroligt läckra.. Speciellt närbilden på sångarens mun. Många andra tagningar saknar energi (bandmedlemmarnas fel, inte ditt), låten är tusen gånger ösigare än grabbarna i bandet och det känns skumt som fan. Man vill ju att dom ska spela så fingrarna blöder och trummorna går sönder liksom..

Link to comment
Dela på andra sajter

Överlag bra! Hemmavideo-kvalitén på utomhusbilderna är ju bara tuff.

Däremot krockar det med effekterna under solot. (känns som om du precis hittat en ny timestrech-effekt i aftereffects och lekt loss utan anledning...)

Vissa tagningar på bandet är otroligt läckra.. Speciellt närbilden på sångarens mun. Många andra tagningar saknar energi (bandmedlemmarnas fel, inte ditt), låten är tusen gånger ösigare än grabbarna i bandet och det känns skumt som fan. Man vill ju att dom ska spela så fingrarna blöder och trummorna går sönder liksom..

Tack för den med solot. Du har rätt man blir blind när man gör allt själv. Såg det direkt när nån kommenterar det! Bra!

Det med energi på oss i bandet är delvis rätt och håller med, eller säg så här, så mycket vi öste framför kameran gör man inte live och ändå så var det inte tillräckligt det liksom bara försvinner när man filmar det. Sjukt konstigt men då vet man till nästa gång att ösa mer än man orkar. Sen var jag också lite bildtorsk här och där.

/Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Det med energi på oss i bandet är delvis rätt och håller med, eller säg så här, så mycket vi öste framför kameran gör man inte live och ändå så var det inte tillräckligt det liksom bara försvinner när man filmar det. Sjukt konstigt men då vet man till nästa gång att ösa mer än man orkar. Sen var jag också lite bildtorsk här och där.

/Tack

Jag tror felet ligger i att ni har för bra teknik, speciellt trummisen. Han får göra studiebesök i nån abf-replokal med tokförbannade 17-årspunkare och se hur dom spelar: mer med hela kroppen än med fingrarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det med energi på oss i bandet är delvis rätt och håller med, eller säg så här, så mycket vi öste framför kameran gör man inte live och ändå så var det inte tillräckligt det liksom bara försvinner när man filmar det. Sjukt konstigt men då vet man till nästa gång att ösa mer än man orkar. Sen var jag också lite bildtorsk här och där.

/Tack

Jag tror felet ligger i att ni har för bra teknik, speciellt trummisen. Han får göra studiebesök i nån abf-replokal med tokförbannade 17-årspunkare och se hur dom spelar: mer med hela kroppen än med fingrarna 😉

Va? Ser vi inte ut som 17??...eller var det att man känner sig så. 😉

Diggar din video så skarpt att jag vill göra en själv!

Final Cut är väl för Mac?

Vilket program är bra och någorlunda enkelt för PC?

Ja det är mac.

Har testat nya Premier version(?? kom inte ihåg) på PC som i pincip funkar och ser ut som Final cut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra musik och bra sångare, videon var helt ok också. halvakustisk bas är alltid rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...