Jump to content
Annons

Akashic Pulse


Patbos

Bra eller anus?  

13 röster

  1. 1. Bra eller anus?

    • Given hit!
      2
    • Helt ok, putsa lite bara
      3
    • Funkar
      4
    • Nja, jobba mera
      0
    • Lägg ner den!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Jajakis

ARTIST/GRUPP: Akashic Pulse

GENRE: Chill-trance

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3@192kbs

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Jajakis av Akashic Pulse

tada!!!

Akashic Pulse heter projektet och vi är en tre-mannagrupp som sitter i en studio utanför göteborg.

Här är låten vi brukar inleda våra livespelningar med... hoppas ni gillar den,

Börjar mjukt, mot slutet ökar drivet! är lite lång kanske, men orka lyssna igenom är ni snälla! händer lite mer mot slutet

Introt är långt, men det är just för att det är våran första-låt i ett sett, alltså intro och låt i ett =)

kritik tack!

Redigerat av Patbos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo det är rasande snyggt. Det låter väldigt proffsigt. Bra mixat.

Jag tycker att basen kunde vara lite mer framträdande. Den druknar lite ibland. Sedan gillar jag inte riktigt de där vocala(?) visk-svep-echo-grejorna som kommer med jämna mellanrum. De låter inte så kul.

Man orkar sig igenom hela utan problem. Det skulle vara roligare Live med en kall öl än vid datorn på jobbet. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, det är reason som VI kör... är inte ensam, så jag inte tar åt mig "all ära" =)

De två andra jag jobbar med är relativt nya och börjar få koll på reason, så jag ska så smått börja att "lyfta ur dom" till cubase, externa syntar osv...

Redigerat av Patbos
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Alltså, om det inte framgick (och det gör det inte när jag läser nu ser jag... 🙂 ) så skojar jag.

Det låter skitfett, jättebra jobbat.

Kör själv Reason. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna.. är lite för stora för resten av arret..( hörs tydligt vid lyssning på låg volym )

Det händer inte så mycket i låten så intresset svalnar efter en stund... kanske är för jag inte känner mig - så här - chill-out speciellt ofta. 😉

Det är ett bra försök hursomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
ljudbilden är som den är.. men ja, lite kan skyllas på reason i sammahanget..

Förklara gärna hu.....

eller nej,

strunta i det förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det är live, kör vi en bärbar dator, kopplar midiklav till den, så vi kan spela det vi vill i låten.

Sen har vi en extern synt för pålägg, och sen trumpads för lite precussion!

Jo, som sagt, vi ska kämpa oss ur reason, för hur mycket man än försöker, kommer man aldrig bort från det där "reason-soundet"...

Tack för all kritik iallafall, skitkul att få respons, och efersom detta är våran första officiella grej får vi ändå se det som att det kunde gått mycket värre =)

Mera kritik ärsåklart välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

När det är live, kör vi en bärbar dator, kopplar midiklav till den, så vi kan spela det vi vill i låten.

Sen har vi en extern synt för pålägg, och sen trumpads för lite precussion!

Jo, som sagt, vi ska kämpa oss ur reason, för hur mycket man än försöker, kommer man aldrig bort från det där "reason-soundet"...

Tack för all kritik iallafall, skitkul att få respons, och efersom detta är våran första officiella grej får vi ändå se det som att det kunde gått mycket värre =)

Mera kritik ärsåklart välkommen!

Reason-soundet är det inget fel på ....det funkar ju asbra på den här låten. Bara några grejor är riktigt menlösa med reason och det är bland annat kompressorn, jag har aldrig lyckats få ut något vettigt ur den, trycket uteblir , varför, är mig en gåta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man sitter i en studio med en virus, ms2000, novation nova mfl så känner man att man är lite fel ute om man sitter med reason bara =)

Men det är en del av att mina två "medarbetare" ska lära sig med, hellre sitta i ett program alla kan bra, än att en person kan, och de två andra är beroende av den som kan för att göra något... Blir inte mycket gjort, nu är vi där lite hur som helst, i princip jobbar i skift :-P

Men åter igen, kul att kritiken är så pass bra ändå, visade lite vad folk skrivit för de två andra och de blev skitglada!

Känns som att vi är på rätt väg iallafall, med eller utan reason!

Link to comment
Dela på andra sajter

absolut inget fel på reason som så, men det är svårare att få till en bra ljudbild i reason än vad det är i andra program, du måste jobba mer för det helt enkelt, vilket är bra för att man lär sig ett och annat då måtro.. måste kämpa lite mer än vad man måste i cubase med valfri vsti t.ex..

så så..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...